Städdag

Har nu fått lite mer ordning här hemma.
Det är ett ständigt plockande, städande tvättande och flyttande på allt för att inte få total oordning. Max ett par timmar så får man börja om igen. Nu kanske det kan få vara såhär tills ikväll i alla fall.
Tittat lite i tidnigen "buffé " och blev inspirerad av lite nya recept som måste testas i helgen. Var över ett halvår sedan jag sist tog mig tid att läsa i en tidning. Har fortfarande inte börjat läsa i en bok jag fick låna för tre månader sedan. Borde passa på att sova lite då Milo nu sussar sött men den lilla egentid man får gäller att sörpla på länge och utnyttja väl. Så då skriver jag lite här.
Idag kommer Fredrik hem redan halv fyra. Undra just om vi ska ta och hitta på något eller om vi tar en kavlugn hemmakväll och lekamed alla leksaker som Ebbe fick i present. Barnen kan ju få vara med och leka med om dom är snälla! ;)
Just nu sitter jag uppkrupen i soffan under en filt och bara njuter av lugnet.
Kanske ska ta en kopp kaffe från min tassimo som jag fick av Fredrik i födelsedagspresent eller hänga en tvätt till. Borde sortera lite kort och sända iväg en beställning så jag kan fylla på fotoalbumen.
Känner nu att jag faktiskt får lite utrymme att komma ikapp ibland. Tid att klippa tånaglar och raka benen, fila fötterna och som sagt titta lite i en tidning eller blogga. Har blivit expert på att utnyttja all tid på dygnet till alla måsten så det känns som ren lyx att kunna sitta ner en halvtimma utan att det är för att amma.
Milo somnade vid halv tio igår kväl och kinkade en del inatt men godtog nappen fram till halv 4 då han ville ha mat, sedan sov han till halv åtta då Ebbe ville leka med honom. "Heeeeej Miiilooo!!" Egentligen har jag sovit rätt bra sista nätterna men det är som om jag är mer trött nu. Måste vara för att hormonerna återgår då ammningen är över. Har nu inte pumpat ur på två dygn men jag har lätt frossa hela tiden så det kanske skulle behövas.

Ser fram emot våren och sommaren nu. Hoppas att våra planer går i lås och vi får mer utrymme bara. Då är min tillvaro komplett! Jag har det egentligen oförskämt bra!! 

---------
Uppdaterar med en bild!
Då jag hämtat Ebbe från förskolan så har vi varit ute tills nu. Vi har fikat och lekt.
Måste hitta en bild på mig själv från då jag var liten så ska ni få se likheten!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0