Kanske borde uppdatera lite här....

Det har hunnit gå 2 månader sedan min sista uppdatering. Månader fulla av händelser. Jag har mycket att fundera över och kämpa för nu i mitt liv och då får jag prioritera bort denna lite. Ska ta nya tag till sommaren då allt lugnat ned sig och mycket klarnat och löst sig.
Jag jobbar, pluggar och är mammaledig. Hinner med väldigt mycket annat skoj också emellanåt. Vi har planer på mycket nytt och förändringar då det gäller boende och annat så jag kommer ha en del att skriva om då. Än så länge håller vi våra funderingar mycket för oss själva.

Tänkte kolla lite i bildbiblioteket och se vad ni missat de senaste 2 månaderna och som jag kan dela med mig av.


Vi har en kille som älskar att göra gimager och visa vart näsan är.


Undra just vem han är lik...


Många härliga dagar i slalombacken har det blivit. Vi uppdaterade utrustning och köpte säsongskort vilket visade sig vara en bra investering.


Ätit supergod mat! Bl.a. tjäder hos mamma och pappa.


Skrattat massor!


Jag gjorde en alla hjärtans dag frukost till hjärtat. Som tur var kunde vi båda äta den dagen efter magsjukan vi haft. Ebbe var dålig han med i 2 omgångar och tillslut lade vi oss på 2 madrasser i vardagsrummet ett par dygn.



I samband med min födelsedag den 20:e februari så planerade vi in Ebbes dop. En strålande fin dag som blev helt perfekt. Över 50 st släkt och vänner deltog. Towa, Matilda och Elin sjöng så fint i kyrkan och efteråt så åt vi lunch och tårta allihopa. 


 
Vi har varit ute på skoterfärd och mys på Mörtsjön.


En egen kaktjuv med låååånga armar ertappades i vårt kök!



Vår hårfagre kille skull behöva en klippning!



Igår fyllde vår älskling 1 år!!
Massor av kakor och presenter dagen lång. En egen tårta fick han också men provsmakade av allt annat också.





Kartonger och papper är kul att leka med....och farmor!


Tänkte lägga in lite filmer också men det ser inte ut att fungera nu...kommer kanske sen då.

Lite kort om utvecklingen hos Ebbe.
Han börjar säga fler och fler ord. Traktor, vovve, klocka, kaka, titta, gott, Holger, Towa, mamma, pappa....mm.
Han är med och gör rörelser på sånger och lägger själv in några ord ibland.
Han börjad stappla fram med ett fåtal steg för några veckor sedan och går nu mellan rummen här hemma. Faller ibland men tar sig då upp med stöd av en vägg t.ex. 
Han är otroligt mammig nu!
Somnar vid 9 ca på kvällen då han brukar få välling. En flaska till under natten någon gång och vaknar sedan vid 7 och får gröt. Efter det brukar han somna till en halvtimma och får sedan lunch vid 11-12. En slummer till därefter som kan bli lite längre. Vaknar och får frukt och sedan middag vid 5-6.  
Älskar att skratta och busa, bada och äta.

Får skriva mera en annan dag. Nu ska jag göra iordning inför ett möte med Rädda barnen och imorgon startar en ny arbetsvecka som ska förberedas.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Så stor och duktig han blivit Ebbe, och 1år!! :)

Jag tycker han är väldigt lik sina kusiner,Mathilda och Elina på bilderna, är det så?:) När börjar han på dagis då? Hoppas allt är bra med er!

Kraamar

2011-03-14 @ 09:56:47
URL: http://snorpans.webblogg.se/
Postat av: Lina

Jojjomensan, det går undan. Ni riggar väl för kalas med snart :)

Han är nog allt lite lik dom, tycker jag med.

Dagis börjar vi med först till hösten eftersom jag blir hemma hela sommaren. Börjar du jobba snart? Vi borde väl hinna med en fika eller lunch på bageriet innan dess tycker jag!! :D

KRAM!

2011-03-14 @ 11:11:09
URL: http://gryyynet.blogg.se/
Postat av: Monica

Men vad Ebbe har blivit stor och växt om sig. Och vad mycket hår han har, Freja har inte alls mycket hon. Freja börjar också dagis till hösten. Jag börjar jobba snart och Fredde tar över här hemma.

2011-03-14 @ 22:28:39
URL: http://furstegarden.wordpress.com
Postat av: Jessica

söta fästmanen Ebbe:)

2011-03-15 @ 19:43:08
URL: http://jessicalejonhearth.blogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Jag kan berätta vem han är lik: mormor.... ;-)

2011-03-23 @ 21:37:01
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0