10 månader

I förrgår blev vår lillprins 10 månader!
Dagen till ära så bajsade han på pottan för första gången!!

Resultat blev det, om än rätt lite.

Vi var på BVC igår och lånade vågen en sväng.
78 cm lång och 12840 g var vår prins.
Tiden bara rusar fram.
Han börjar försöka härma lite ord och gör grimager och skrattar. Vågen är han bra på.
4 tänder uppe och 2 nere har hunnit komma fram.
Han ropar på Holger och Towa: "Gaaaagaaaa" och " WaaaaaWaaa"
Då han ska bada så säger han "tett". Är nog hett han menar.
Lampa, mamma och pappa har han sagt länge.
Äter ALLt gör han. Papper, granbarr och annat smått och gott som ligger på golvet.
Maten består av välling på kväll och natt, gröt på morgonen och lunch och middag med kött, fisk, pasta och potatis samt grönsaker. Lite frukt där i mellan och en liten grötportion till på kvällen om det behövs.
Hans magmun är fortfarande inte helt ok så det kommer upp lite nu och då.
Han vägrar att klappa händerna men står korta stunder själv, kryper bra och drar sig upp och går efter möbler.


Min stora prins har fyllt 10 år!!

Vi firade dagen lång. Jag gjorde en chokladmoussetårta som funkade bra för hans bls.
Paket i massor. Han var med oss till stan innan och fick välja ut nya slalomskidor och längdskidor mm.
Skridskor fick vi alla innan jul så det har vi åkt en hel del i julhelgerna.


Även jag köpte längdskidor som är på vallning hos svärfar just nu. Bara det blir ett par grader varmare så ska jag prova. Blir nog spännande..... Var rätt många år sedan nu men jag vill kunna följa med barnen ut i spåren om kvällarna och min kropp nehöver det nog.



Nyårsafton firade vi i lugn och ro hemma med mina svärföräldrar. Middagen höll vi på med från 16.00 till 01:00. Vi gick på en promenad och sköt lite raketer där emellan.
Barnen tillverkade snygga drinkpinnar och välkomstdrinkarna blev så fina! (denna ville dock inte vända på sig)

Gott Nytt År!!




Förra helgen tillbringade vi ett dygn i Sundsvall, staden där snöröjningen inte funkade så bra, just då i alla fall.
Ebbe fick spendera natten hos farmor och farfar till sin stora glädje. Holger och Towa var hos sin pappa.
Jag och Fredrik checkade in på Hotel Knaust.
"Love-weekend" hette paketet.
Fint rum, champange, frukt, choklad och rosor väntade på oss.





Vi shoppade, åt gott och drack gott till fram på småtimmarna. En 3-rätters middag med bl.a. anka, något vi aldrig testat innan.
Sov hela långa natten, åt god frukost och sov lite till innan vi begav oss ut på IKEA och handlade lite roligt.
Nu har vi förnyat sovrum och vardagsrum. Är så nöjd!!
Väl hemma för att plocka upp prinsen sen på kvällen så fick vi en minst lika god 3-rätters till! Mums!
Bortskämd är man!!

Nu i veckan har jag börjat jobba och plugga på allvar.
Ska utöka min tjänst på Kulturskolan till 70% samt plugga 25% på distans. Kommer bli superkul!!



Tänkte lägga upp lite filmer också från den sista tiden men de kommer senare ikväll.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0