Utmaning dag 5

Vad är kärlek?

Är det en svår fråga?
Egentligen inte men det finns oändligt med svar på den.
Kärlek innebär nog olika saker för alla.

Jag tänker försöka sammanfatta med min syn på saken.

Kärlek kan i ett kärleksförhållande upplevas genom till synes små rätt obetydliga gester. En blick eller en lagad middag då man kommer hem. En hand på kinden eller en kram i de mest stressade studen vilket innebär att man stannar upp, andas och tänker efter. Medkänsla och förståelse i form av både ord och handlingar berör djupt. Det kan tyckas vara så lite men i de stunder det verkligen behövs så blir det en gärning av ren kärlek. 

Kärlek kan man känna till mycket och många. En snabb känsla som plötsligt blossar upp då man minst anar det eller en trygg känsla som ligger och små-pyr och bara finns där i vått och torrt.

Den bästa kärleken är det villkorslösa. Den man vet stannar kvar och kan utvecklas. Inga måsten. 

Min uppfattning är att alla vill älska och känna sig älskad. Inte enbart för det de gör eller åstadkommer utan helt enkelt för de de är. För att helt kunna släppa och lugnt känna sig älskad så måste man acceptera sig själv och kanske viktigast av allt älska sig själv. Först då kommer denna känsla av lugn och acceptens som gör att man vågar älska och bli älskad. 

Kärlek för mig är ett stort ord. Det har tagit mycket tid och ork både på gott och ont att uppnå det jag vill. Jag är inte riktigt där ännu men på god väg.
Min kärlek till de mina är stark. Jag uppfylls ofta av den eufori detta innebär.

Jag känner mig älskad och jag älskar villkorslöst.

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh så vackert ;)

2010-11-24 @ 17:10:10
URL: http://aupairtherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0