Dag 1

Presentera mig själv

Lina Märta Maria Johansson här.
Föddes den 20:e feb 1979 på Östersunds BB. Mamma Agneta och pappa Jan-Owe bodde då i Hammerdal och vi flyttade så småningom till Stugun där de byggde ett hus på Brattbacken. Då hade familjen även utökats med en lillebror. Gick skola i Stugun och hade en riktigt lugn och bra uppväxt där, nära natur och med bra vänner. En syster kom till världen 1990 och vi hade även katter hemma att mysa med.
Då det var dags för gymnasiet så flyttade jag till Östersund där jag gick musikestetiska programet på PC. Efter den härliga perioden i mitt liv så flyttade jag tillbaka till Stugun och började jobba på Fujitsu där jag blev kvar i över 12 år.
2000 träffade jag mina första två barns far och flyttade till honom i Mörtån. I januari 01 fick vi en son och i september 02 gifte vi oss. Vår dotter tittade ut i maj 03. På sommaren 2004 flyttade jag till en lägenhet med barnen och vi skilde oss. 2006 köpte jag ett hus på Solbacken vilket vi renoverade upp och trivs jättebra med. Sista april 2007 träffade jag åter min undomskärlek och vi flyttade ihop. För drygt 8 månader sedan fick vi en son och vi har mina äldre barn hemma hos oss varannan vecka. 
Jag började så smått vikariera på Kulturskolan för några år sedan och det utökades eftersom. Nu har jag en tjänst på 50% där och planerar att studera lite utöver det men är även mammaledig. Började jobba igen nu i november så vi delar numera på föräldraledigheten.

Så...det var en snabbgenomgång!

Utöver detta så kan jag berätta att jag är en människa som gillar struktur och att planera. Är väldigt mån om alla som står mig nära och är väldigt social. Gillar allt hushållsarbete vilket inkluderar städning och matlagning. Jag älskar estetiska ämnen och att utöva musik. Trivs underbart bra med mitt nuvarande arbete. Får jobba med det jag älskar samt underbara ungdomar.

Har äntligen "hittat hem".
Bor på backen där jag som barn växte upp hos min dagmamma.
Har ett helt otroligt förhållande med mitt hjärtas kärlek vilket jag känner kommer vara livet ut.
Har 3 underbara barn som jag älskar över allt annat.
Ett jobb som är mitt intresse
Släkt och vänner i massor som jag beundrar och älskar att umgås med.

Nu är det ju lika med mitt liv som med de flesta andras att det finns skuggor som måste bearbetas, tankar som flyger iväg och problem att ta tag i. Sjukdom och saknad av människor jag haft nära samt en hel del sömnlösa nätter.
Då man har en så stabil och innerligt bra grund att stå på med all hjälp och stöttning man kan tänka sig så klarar man av allt. Jag genomför det jag tror på och det jag har ansvar att göra. Jag blundar inte för varken någon eller något men jag väljer däremot var som är värt att lägga kraft på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0