Slödag


Igår hade vi så fullt upp hela dagen så idag blev det en riktig slödag. Jag och en pigg och glad Ebbe umgås i soffan. Kanske ev blir en promenad senare men jag är sååååå trött!

Var och kikade på en musikal igår. Ett gäng söta 5:or underhöll oss.
Pratade sedan med Kulturskolan angående hösten och min jobbsituation. Därefter gick jag till Fujitsu och berstämde även med dom hur min närmaste framtid ser ut.
Under promenaden ner till musikalen bestämde jag mig äntligen slutligen.
Har stött och blött detta.
I min fantasi för ett halvår sedan så skulle jag redan vid detta laget vara less på att vara hemma och vilja börja jobba igen. Jag skulle jobba 50% till hösten och plugga resten. Jag har sökt en kurs men vet inte än om jag kommit in. Såg mig inte alls som hemmamamman i ett år. Jag har ju gjort allt detta 2 gånger innan.
Då det nu hänt så mycket den senaste tiden och mycket har totalt vänts upp och ner, tagit all min energi och ställt mig mot väggen, så väljer jag nu att backa. Jag måste lägga min energi på läkning av min kropp och omhändertagande av min familj som är mitt allt. Jag kommer måsta kämpa och jobba hårt men jag tänker inte ge mig utan lägger nu ner allt krut på det!
Fortsätter min föräldraledighet på Fujitsu och avvaktar med skola och jobb som kräver mer frånvaro än vad jag nu varken kan eller vill ge.
Fredrik kommer vara hemma med oss hela sommaren och vi hoppas få den mysiga lugna tiden med alla barnen då. Umgås massor och ha det riktigt skönt! Åka på någon tripp och fundera tillsammans över livet.
Mitt hjärta!
På em kom mormor och hjälpte mig. Vi lagade mat och förberedde inför kvällens resa.
Holger hade sin första fotbollsmatch. Ville se till s¨allt fanns med och fungerade så han känner sig trygg och lugn och vill fortsätta med fotbollen. Middagen åt vi hemma och hade med kvällsfika, frukt, alla mediciner (både allergi astma och reservsaker till diabetesen), barnvagn och skötväska. Vi glömde paraply....
Han spelar med de som är 1-2 år äldre än honom och har bara varit på två träningar så jag måste medge att mina förväntningar inte var så höga....han har ju det han brås på åxå då det gäller bollkänsla.
Snacka om att jag fick äta upp det! Han började i kedjan och fick faktiskt en målchans, missade tyvärr men fann sedan sin plats i försvaret. Han bröt flera anfall och sa sedan att han gillade att tacklas.
Jag filmade och tog kort i massor. Hade fått order om att inte berömma eller synas för mycket så jag höll mig rätt lugn i bakgrunden. Påväg hem sedan var humöret på topp!! Han skrattade oh patade oavbrutet mellan tuggorna av kvällsfikat. Vi lyckades hålla blodsockret perfekt hela kvällen!!


Ikväll måste jag åka iväg med mina stora små älsklingar...vill inte!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilken liten sötnos han är!

Hoppas att ni får precis en sån avkopplande sommar som du beskriver.

Kram!

2010-05-24 @ 21:57:38
URL: http://www.heltenkeltelin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0