Skabbtant

Jag har fått skabb!!
Eller, inte riktigt men det känns så. Konstaterade nässelutslag, nån allergisk reaktion....men mot vad har jag ingen aning.
Penicillinet eller köksrengöringssprayen är vårt hetaste tips.
Ser hemsk ut!!
Fått mig lite tavigyl nu så klådan ska ge sig i alla fall.
Såhär ser min underarm ut.


Distrikssköterskan hade ett ärende hit till byn så vi möttes upp och hon kollade blodtryck och sånt också. Var ju ett bra tag sedan jag var till barnmorskan p.g.a. tidsbrist så jag passade på.
Har utslag över nästan hela kroppen nu utom smalbenen och ansiktet.

Vi hade kalas igår.
Pluppen fyllde 9 år och det firades med dunder och brak hela dagen.
Imorgon blir barnkalaset och det ser vi fram emot. Älsklingen har städat och riggat upp i källaren, fixat hela dagen. Bara killar blir det, disco och 3 olika tv-apparater med olika tv-spel. Hamburgare snacks och godis vill han ha.
Här är 9-åringen.

     
Digitalkameran fick han av oss. Tårtan gjorde Omma.

Nu ska jag klia lite.....

Just ja, God fortsättning på er!!


Kommentarer
Postat av: Annalena

Usch då! Det där ser inte alls bra ut. Hoppas det går över fort, fort!!

KRAM

2010-01-03 @ 20:02:25
Postat av: A-L

OM det är skabb, verkar det finnas det en kräm som heter Nix (för gravida) som läkarna skall kunna skriva ut på recept. Tenutex heter tydligen krämen för "vanliga dödliga människor" ;-)

2010-01-03 @ 20:26:44
Postat av: Lina

Nä, är bara nässelutslag, börjar sluta öka i antal nu i alla fall. Kliar på bra :)

2010-01-04 @ 00:10:17
URL: http://gryyynet.blogg.se/
Postat av: Marie H

Isch! Det där såg inte ett dugg skönt ut! =S

Själv har jag nyligen fått veta att jag har kvalsterallergi...så det blir till att byta täcken, kuddar och madrass! Billigt...NOT!!! =/

2010-01-04 @ 10:18:37
URL: http://mariehelena.blogg.se/
Postat av: Jessica

Din lilla stackare hoppas det blir bättre snart

2010-01-04 @ 14:12:51
URL: http://jessicalejonhearth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0