Nya gardiner





Vi hann bara ta ner julgardinerna och sätta upp de vanliga och låta dom hänga ett par veckor innan jag igår var till Kälarne och införskaffade nya.
Barnen tyckte det blev så tråkigt i köket då julgardinerna försvann så jag satsade på lite färg denna gång.
Tänkte även se till att släppa in lite mer ljus nu den kommande vårvintern i vardagsrummet så gardinerna är riktigt tunna.
Har även bytt tyg på sofflocket. Det gamla hade trots allt suttit i över 2 år.

I helgen har jag tillbringat massa tid vid datorn med jobb och Rädda Barnen-engagemang.
Gjort klart allt inför kommande årsmöte och skramlat bössa på ICA, den blev dock full efter 50 minuter så det blev inte så långvarigt.
Älsklingen har suttit vid sina böcker och ska på första träffen i stan imorgon.

På sista besöket hos barnmorskan så ojjade hon sig igen över att måttet på min livmoder är så stort och att hon vill remittera in mig för en till tillväxtkontroll. Jag kollade igår kväll igenom mina journaler över mina tidigare förlossningar och kan konstatera att jag enbart var aningen mindre med första och aningen större med andra. Då satte dom inte igång mig tidigare och lär inte göra det nu heller.
Alla värden var bra.
Barnet har inte sjunkit ner alls utan ligger väldigt högt vilket gör det tungt att andas. Hoppas den sjunger ner lite snart!!
Börjar bli tyngre och tyngre att röra sig dock. Ryggen säger ifrån och yrseln gör mig trött och seg. Sover inte alltför bra och ostört om nätterna men försöker se till att lägga mig tidigare för att kompensera.

Den stora frågan börjar jag börjar ställa mig är hur jag ska orka med att jobba i 5 veckor till.
Kan ju trots allt gå riktigt bra och jag gör mitt bästa för att det ska funka.
Bara det inte inträffar någon större komplikation så ska det nog gå bra.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, superföderskan;) Ja, man kan ju hoppas!!:D Hade faktiskt ont för 1a gången igår, kändes som att jag hade sträckt hela högersida av magen... Låg hela kvällen.

Har du tänkt jobba till 1v innan bf?

Fina gardiner!:)

2010-01-27 @ 09:28:44
URL: http://snorpans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0