41 dagar kvar

Enligt familjeliv.se:

Vecka 35: 27 jan - 2 feb 2010

Kroppen: Nu ökar du snabbare i vikt, upp till drygt ett halvt kilo varje vecka. Av det går cirka 300 gram till barnet. Om du ökar väldigt mycket i vikt kan det bero på att du samlar på dig vätska. Det är oftast normalt men kan även vara ett av flera tecken på en komplikation. Mot slutet av graviditeten går du på fler besök hos barnmorskan för att till exempel upptäcka om blodtrycket stiger. Många får halsbränna, magen känns ofta full och det är svårt att hitta sköna ställningar på natten. Du får räkna med att vakna några gånger per natt för att kissa och vända dig i sängen.
Vid den här tiden gör barnmorskan en sammanfattning om hur din graviditet har varit. Du kan skriva ett förlossningsbrev där du skriver lite om dig själv och dina förväntningar på förlossningen, samt vilken form av stöd som du tror att du och din partner kommer att behöva.

Barnet: Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar. Du känner nu varje dag hur barnet rör på sig och det är inte ovanligt att du lagt märke till att ditt barn har en speciell dygnsrytm, som ofta fortsätter efter att barnet är fött.
--------------------------------------------------------------------------------------

Ja, oh ja. Upp och kissar hela nätterna.
Knytet hickar fortfarande lika & sprattlar på mest hela dagarna, håller sig lugn på nätterna så vi får hoppas det förblir så.

Magen fick sin första present igår också.
Älsklingens morbror och sambo hade med sig så fina blommor och paket då dom & svärföräldrarna kom och hälsade på igår och åt middag. Vi väntade inte med att öppna, jag är ju så nyfiken.... Underbara människor!!!



Nu har vi lite nya kläder i alla fall, har tänkt köpa lite men det har inte bivit av helt enkelt. Kanske är dags snart...

Idag blev jag hemma.
Tog mig helt enkelt inte upp ur sängen och på med kläderna.
Som det verkar så har bäbisen sjunkit ner och mina fogar har fått sitt.
Hände nog måndag kväll eller tisdag natt för gårdagen var riktigt jobbig.
Ska skaffa mig ett bälte och se om det funkar så jag kan jobba till v 8 vilket jag tänkt.
Jag tänker inte skaffa rullstol och färdtjänst i alla fall för att ta mig på jobbet.
Om kvällarna så vilar jag för att orka.
Nätterna tar jag mig igenom med suck och stön och värmekudde....+ 5 vanliga kuddar.
Igår em fick jag mig en timmes sömn i soffan sittandes, så skönt!

Idag ska jag inte göra något alls, jo, måste ta mig upp och göra lite frukost men det får vänta en timma.
Kanske tar mig till köksfönstret för att titta på det kommande ovädret och de två blommor som slagit ut samtidigt, matchar inte direkt varandra men dom får stå kvar.
 

------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Annalena

Tänk om jag hade varit ledig lite mer. Då hade jag kunnat komma hem och hållit dig sällskap, men nu har jag ju gått upp i procent för framtidens skull, så jag är ledig mycket mindre än tidigare. Men om /när vi kommer hem, tänker jag se till att ha lite mer tid än att stå i dörren och hänga! Vila nu gumman.

PYSS

2010-01-27 @ 10:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0