Utmaning dag 26

Mina rädslor

Jag har en hel del rädslor men är även väldigt bra på att försöka bemästra dem och att försöka se bortom och inte göra för stor sak av det.
Min största rädsla är nog ändå mina nära och käras tillstånd. Mår inte de bra så gör inte jag heller det.
Jag har en löjlig rädsla för kräldjur....får rent ut sagt panik i närheten av dessa.
Brist på kontroll gör mig även orolig.
Höjdskräck är också en sak jag lider av och har svårt att komma över.

----------

Nog med utmaningen!
Har haft så otroligt för mycket att stå i nu så det har släpat en dag till tror jag.

Imorgon har vi lilljulafton hos min mamma och pappa. Vi har ikväll försökt förbereda lite. Fått in en helt perfekt gran a la svärfar och klätt den. Klapparna är klara och golven fixade. Gubben rakad och barnen badade.
Jag har mått halvpyton. Pga allt som händer och allt man har att fundera kring och försöka hinna så sa min mage ifrån ikväll. Fick helt enkelt konstatera att det var till att prioritera och se till att orka och vila lite.
Vi har haft några superroliga julkonserter med sångkören, jobbet kräver sitt med Lucia, julföreställningar och allsång. Matlagning och hemmafix. Ibland, väldigt sällan, men det händer, så orkar inte ens jag med att finnas på alla ställen samtidigt utan måste insé mina begränsningar och stanna upp. Jag är väldigt bra på det och har alltid lyckats hantera stress och krav.
Nu mår jag betydligt bättre och ser fram emot en natts sömn med en efterföljande lugn morgon, mysfrukost och kanske en klapp under granen till alla snälla barn som nu sussar sött efter en glad och upprymd kväll.
Längtar även efter en låååååååång kram!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0