Utmaning dag 12

I min handväska

Men vad spännande!! Eller så inte....
Ja, en utmaning är en utmaning!



Nyckelknippa (måste alltid ha)
Dextrosol (har vi överallt)
Alvedon (både för små och stora)
Vantar (momma gjort)
Tamponger (kan va bra å ha)
Kvitton och kontanter (parkeringspengar är man annars alltid utan)
Penna
Gummisnoddar (Towa sparar ut luggen)
USB-sticka (där finns massor av matnyttigt och nödvändigt)
En mandarin (har alltid frukt i väskan)
Mobilt bredband (ganska onödigt märkte jag förutom i jobbet där det ofta behövs)
Hårklämma (liiiten en, men har man lite hår så)
En fickborste med spegel (smart sak som jag köpte i Vimmerby)
V6 melon (just melonsmak är nödvändigt då jag har mina småvänner Arvid och Elina)
Läppglans (är nog flera år gammal, borde kastas, används aldrig)
Capo (gillas skarpt i oförutsedda lägen)
Plektrum (varför kan man undra, ifall nån annan behver kanske, jag använder väldigt sällan)
"Give Hope"-knapp (köpte vi flera av på biostaden) www.givehope.se
Kortficka (där finns alla mina nödvändiga kort, från bankkort och icakort till campingkort, körkort och apotekskort)
Min HP (klarar jag mig inte utan en dag ens, beroende? Javisst!)

Något ni kommer på som kan saknas??

Våtservetter brukar jag sällan vara utan heller men nu ligger dom på skötbordet för tillfället.
I skötväskan finns det betydligt mer saker men den tar vi en annan gång...kanske.


Nu har jag vinkat av mina stora älsklingar. Skolan väntade.
Varma kläder, frukt, extrakläder och badkläder till Towa utrustades dom med.
Imorse tände jag en massa ljus och väckte upp dom redan kl 7 för lite mys under filten i soffan och premiären av årets julkalender som enligt min mening kanske kan bli rätt bra.
Ebbe som brukar sova till över 10 nu för tiden och somna väldigt sent passade jag på att ta upp för att se om vi kan vända lite på hans dygnsrytm. Han somnade nu åter så gott så jag ska passa på att få lite gjort.
Var uppe inatt med och kollade bls och gav extra insulin så nu på morgonen låg han bra igen. Ska bli spännande att se hur skoldagen går men han fick i sig en riktigt fiberrik frukost och en bra start på dagen så det ska nog gå fint. Ringer vid 10 och kollar.
Annars idag så ska mamma och Ebbe vara hemma. Laga lite mat och plocka och dona lite. Vill ännu inte ta ut honom på längre promenader med hans hosta som inte riktigt går över. Penicillinkuren snart slut men enligt BVC så kör vi på med slemlösande och bullar upp i sängen så han kommer upp en bit med huvudet. Han har ingen feber så ingen oro än så länge. Ikväll blir det bibblan en sväng tror jag och kanske ett besök hos momma och moffa, brukar värma gott där vid brasan och barnen vill så gärna åka upp.
Nä, nu ska jag fixa en liten doppresent tills på söndag till lille Neo och pussa och vinka av hjärtat som går på jobbet.
Såhär pigg var Ebbe inatt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0