Volvon rullar på lagligt

Den gick igenom besiktningen!!!
Rosten på balken behövde jag inte åtgärda för besiktningsmannens skull i alla fall..... Men det ska vi göra ändå.
Lampor måste fixas då de tydligen blivit felkopplade vid lagningen som skedde efter att sopbilen kanade in i den i vintras då den stod parkerad så oskyldigt på skolan.

Lite amnings-uppdatering kanske?
Han äter och äter....
Igår kväll vid 8 så fick vi för oss att han behövde lite ersättning så vi gav honom en liten portion...som han spydde upp med en gång.
Inatt har jag enbart ammat.
Idag med.
Han äter och rapar. Kräktes till och med upp lite så han får i sig så det räcker till och blir över.
Har gett mig fasen på att innan onsdag då vi ska på nästa vägning på BVC så ska han enbart klara sig på min mjölk.
Jag har inget ont och kör med amningsnappen. Hans torsk är inte helt borta men på god väg. Vi kokar allt och smörjer.

Holger är fortfarande lite hostig och snuvig men hans värden ligger helt otroligt bra!
Idag är det lördag. Även han får äta lördagsgodis.
Till lunchen och fikat nu så åt han väldigt bra och fiberrik mat med mycket grönsaker och fick då några bitar smågodis i samband med måltiden. Värdet efteråt låg super så det fungerar finfint.
Igår till kvällsfika så fick han popcorn efter smårgåsarna då vi hade myskväll framför TV:n hos momma & moffa.
Inatt får jag inte med mig alla barn hem tydligen. Momma och moffa ville låna mina stora små hjärtan till imorgon.
Mormor har nu fått provat på att ge Holger hans viktigaste medicin, Lantus. Som alltid så tar vi den 16:45 för att den ska täcka hela dygnet och det inte ska bli något glapp. Det kan gå riktigt illa annars på natten med höga värden vilket kan resultera i bildande av giftiga ketoner och onödig inläggning på sjukhuset. Hon ska även få testa på att ge honom vanliga måltidsdosen med insulin. Han gör ju annars detta själv nu men det kan vara bra att kunna och ha fått prova på. Mina föräldrar har varit med på mycket av informationen och tagit del av allt. Vi vill att det ska kännas tryggt för honom att vara här hos dom och att han kan åka hit när som helst.

Deras kusin är här över helgen och lekarna är i full gång.
Dom har fått lov att köra 4hjulingarna på en inhägnad bit av lägdan här uppe så två lerhögar kom precis in glada i hågen. 
 

Nu vankas det snart mat.
Barnen har fått skrivit matlista för denna vecka. Målet är att vi tillsammans ska laga och äta bra och nyttig mat som alla vill ha.
Idag blir det älgstek, potatis och sås. .....imorgon ska det bli gröt enligt listan, får se om vi kan förhandla om så det kanske kan få bli måndagens middag.

Efter sista skitmålet enligt mitt hjärta så går det ändå rätt bra....period 2 är nu över och jag hoppas på husfrid ikväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0