Lugn morgon

Inget planerat föränn i em då jag ska till Hammarn för att besiktiga Volvon. Om det heter besikta eller besiktiga har jag ingen aning men min bror blev glad då han hörde att det var fler än han som sa besiktiga.
Igår konstaterade min morbror att det fanns en del rost på balkar men att det ju skulle bli spännande att se vad dom sa. Kan inte tänka mig att den går igenom men vi kom överens om att testa.

Vi ammar och ammar.
Amningsnappen fungerar någorlunda nu och medicinen mot torsk hjälper bra.
Jag börjar få tillbaka mer och mer av produktionen nu och han blir mätt oftare. Inatt behövdes ersättning efteråt för då hade han inte ätit sedan 23:00 och vaknade först vid 4 och var hungrig. Ivrig som han är så sög han bara ett litet tag men släppte sedan, gång på gång. Fick ändå tömma lite och imorse körde vi vidare. Nu är han jättemätt och glad och vi har kommit till den punkten då jag vill amma mer men han är nöjd. Det rinner och kladdar och vi ler.
ÄNTLIGEN!!!
Nu ska vi fortsätta med nappen och vara försiktiga om 4 dagar då min nuvarande antibiotika-kur är över så det inte kommer tillbaka. De sista såren verkar ha läkt bra inatt så det är en ren fröjd att se honom hungrig nu. Ångesten är borta.
Ska inte väga honom imorgon men jag tror inte han litit av att ha fått kämpa lite mera för maten de senaste dagarna.

 
Igår åkte vi till sjukhuset för att träffa delar av Holgers diabetes-team.
Jag och Ebbe fick skjuts av min pappa. Skönt att slippa köra själv med Ebbe i baksätet och vara orolig för om han vaknar eller kräks eller något. Jag är nu även fruktansvärt trött jämt av medicinen.
Vi avverkade en timma där men då vi sedan skulle ut och handla med dietisten för att jämföra olika livsmedel så sa jag stopp. Hon tyckte jag handlade helt rätt och vi bokade in en egen tid för detta.

Jag har konstaterat att jag måste ta hand om mig själv. Inse att man inte hinner med allt och att man får vara trött ibland. De saker som påverkar en negativt i livet drar man ner på och läger istället ner mer tid på det som vårdar och glädjer. Vissa saker kommer man såklart inte undan men man kan inte vara överallt och visa falskt intresse då det absolut inte rör en i ryggen egentligen. Mitt liv är mitt ansvar.
Oron över vänner, nära och kära som lider och inte mår bra har man såklart kvar och försöker finnas där. Många vänner umgås man på tok för lite med och saknar massor!!

Ebbe har blivit så stor!
Tittat på kort från någon vecka tillbaka och skillnaden syns tydligt.
Pappas pojke är det garanterat. Han är mer aktiv och vaken nu också.
Här kommer lite nya bilder.

Snygg outfit från tant & farbror :)

Detta kort har storebror tagit.
Mössa och tröja från Evelina m. fam.  Vantarna är även de underbara!


Fick även 2 st amnings-bh:ar av henne som passade perfekt!!
Vi ska få låna basenheten till bilbarnstolen av dom också.
Vissa människor föds som änglar!



 Lik pappa???!!!



Nu sover prinsen bredvid mig i soffan. Jag ska försöka haffa en minut jag med innan vi ska amma igen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det var roligt att få se dig på stan igår:) Du såg riktigt pigg ut:) Och vad härligt att läsa att du börjar må bättre:) Jag kan hålla med dig om att han är lik sin far.. men han är ju söt för det;)

ha det bra..

krama

2010-04-13 @ 14:55:08
URL: http://johannatjorven.blogg.se/
Postat av: Vero

Vilken goding! :)

Hoppas nu att turen vänt för dig, du verkar ha haft det minst sagt motigt ett tag men när jag läser din blogg så verkar det ändå som du har humöret uppe. Beundransvärt!! :)

Leah har frisknat till, första dagen hon var feberfri åkte jag dit :( men nu är jag också på bättringsvägen.

Kramar Vero

2010-04-13 @ 19:24:55
Postat av: Mia N

Vad underbart det låter att det håller på & ordnar sig med allt! Precis som du skrev så hushålla med din tid.

Kramen & mys på!!

2010-04-13 @ 21:21:32
URL: http://www.nogg.se/jemtis
Postat av: Annalena

Men du, vilka fina kläder! Duktiga gamlingar att handla så snygg outfit ;-) Vill gärna ses snart igen!

KRAAM

2010-04-13 @ 21:54:41
Postat av: Erika

Men lilla vän va söt du är !!! Tror det är en vacker blandning av er båda. Hoppas du känner dig piggare snart. När du känner dig mogen för besök så kommer jag gärna och snusar på er båda =) KRAM!

2010-04-15 @ 12:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0