Vändning!

Idag efter jobbet vände jag i dörren!
Möttes av beskedet att källaren var full av vatten.
Orkade helt enkelt inte....

På några dagar nu så har detta hänt:

Vattenlåset under handfatet gick sönder då det skulle rensas. Nu står det en hink under som samlar upp allt vatten och som måste tömmas i toaletten....heeela tiden!

Under diskhon i köket började det läka vatten vid packningen, detta efter en kväll av mycket användande men ändå. Det verkar dock ha runnit undan och fungerar någorlunda nu men vi bröt upp golvet där och körde torkar och fläktar i flera dygn bara för säkerhets skull.

Igår hade vi inget varmvatten. Elpatronen i varmvattenberedaren hade gått sönder. Visade sig vara supersvårt att få tag på en sån som vi skulle ha.......gjord på 1800-talet såklart, men min pappa lyckades idag. Han e bäst och förtjänade helt klart den fina whiskeyn han fick nu.

Tillslut idag då jag kom hem så möttes jag i dörren av ett: "Hur har du haft det idag då? Här är det vatten fulla källarn!"
Jag samlade ihop kläder till mig och barnen och åkte till mamma!
Lika som igår kväll så ville jag duscha av oss innan läggdags.

Fredrik har nu burit bort allt skadat från källaren och "vatten fulla källaren" visade sig vara en pöl i ett av rummen. Pappa byter just nu ut elpatronen och vattenlåset.
Droppet ska fixas av Masken så snart han har tid och en hink under får stoppa det så länge.

Jag sitter kvar hos mamma och lugnar ner mig..........



Har idag haft möte med mina kollegor och allt känns jättebra!
Kommer korta ner min mastodontdag så jag får tid till all luciaövning. Det börjar närma sig nu!!
"Lovet" kommande vecka kommer bestå av planering och förberedelser för fulla muggar inför kommande julkonserter och luciatåg. Har så mycket ideér!!

På fredag är det Halloween-disco för barnen. Har idag köpt ansiktsfärg och ska imorgon köpa svart hårspray. Leta kläder och sy om ska göras imorgon efter jobbet.
Äntligen får även Towa gå på disco!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0