Tog mig ett järn.....

Vecka 23: 4 nov - 10 nov 2009

Vecka 23

Kroppen:
Man kan känna hur barnet rör och vänder på sig. Ännu finns det gott om plats i livmodern. Det går även att urskilja i vilket position barnet ligger. Ibland kan det göra tillfälligt ont i sidan som kan orsakas av att livmodermuskulaturen töjer sig mycket. Många upplever den här tiden som en positiv del av graviditeten. Barnet är inte alltför tungt än och det är fortfarande långt kvar till förlossningen. Men alla är inte lyckliga och mår bra under graviditeten. En vanlig orsak kan vara oro inför hur livet med ett litet barn kommer att bli. Vissa blivande mammor är ofta sjuka. Det beror på att immunförsvaret påverkas så att det fungerar lite sämre under graviditeten.

Barnet: Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Är sååå trött!!!
Ska ta upp järn-tabletts-ätandet nu på allvar!
Kan somna ståendes!!
Boostade mig med lite c-vitamin i form av råsaft av svartvinbär nyss.

Har ett nytt intresse. Ligger om kvällarna och tittar på magen. Vilken livlig krabat!!
Halsbrännan e hemsk ibland. Hade inte det med mina andra små vad jag kommer ihåg.

Imorgon ska dom få vaccinera sig.
Jag har vacklat av och till men då sonen tillhör riskgruppen så kommer de båda att få ta.
Jag kommer inte ta sprutan.
Anser att jag i första hand bör tänka på barnet och då de inte ger vaccin till barn under 3 år så blir jag fundersam. Hade jag även haft en liten sån hemma att ta hänsyn till så kanske jag tänkt om några gånger.
Är mest rädd för att smitta andra....


Förresten.....
om jag tycker golvet är skitigt så dammsuger jag....oftast samma dag.
Nu fick jag inte det för sambon skulle göra det....i söndags.
Väntar fortfarande med spänning på när det kommer ske :)



Kommentarer
Postat av: Annalena

Hahaha! Har du läst projektledaren, eller?! ;-)

2009-11-03 @ 23:34:09
Postat av: Jessica

haha damsuga sa han..hm..väntar med spänning på att du ska raportera om resultat.

2009-11-04 @ 10:53:13
URL: http://jessicalejonhearth.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det där känner man allt för väl igen! ;D Jag fick inte heller dammsuga då jag var gravid (inte på slutet iaf) men det var ingen annan som gjorde det heller... Så det slutade alltid med att jag stod där & slet med dammsugaren i alla fall. :/

2009-11-04 @ 17:12:53
Postat av: Ena

Det var jag som kommenterade ovan... :S

2009-11-04 @ 17:14:23
URL: http://denenadeandra.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nu ere gjort ässling!!!!!!!

Puss påre ;)

2009-11-04 @ 19:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0