Resultat av första kvällen......

Började perfekt med en super-god fiskmiddag hos mina svärföräldrar.
Vi hade en fruktansvärd brådska hem så jag hann enbart med halva koppen kaffe efteråt......jaja, jag hade kunnat stanna själv ett tag till men det kändes dumt.
Innan jag ens hunnit ut ur bilen så var TV:n igång i vardagsrummet.
Jag funderade ungefär i 2 sekunder innan jag konstaterade att jag var tvungen fördriva tiden med något vettigt.
Sängen behövde rena sängkläder enligt min mening, tvättrummet var överfyllt av ren, torr tvätt som behövde sorteras in i skåp och lådor och soff-klädseln var ren och torr och kunde träs på.
Lämnade soffklädseln i vardagsrummet på den lediga soffan coh började med klädfixet, fortsatte med ren-bäddningen, gav fiskarna ett värdigare liv genom helt vattenbyte, dammsög och torkade golven, duschade och vattnade blommorna, omorganiserade lampor och hjälpte F med att visa hur klädseln skulle träs på.
Efter detta lade jag mig ren fin i sängen ren och fin, lyssnade på min ljudbok och läste lite i senaste numret av hennes, löste lite korsord och kände bara lugn och ro....utöver svordommarna från vardagsrummet.
Då F äntligen kom och la sig så var jag helt utslagen, skönt att få sova till 9, tänkte jag......

Halv 8 så ringde rektorn på skolan och undrade om jag kunde jobba där imorgon:
NEJ, jag måste få veta lite tidigare så jag kan ta ledigt från jobbet.
Förra torsdagen jag var där så fick jag ingen planering i förväg, skulle undervisa dessa 8:or en hel dag, rådet jag fick var: Ha roligt med dom bara. Ja, det är ju helt ok, men känns ganska onödigt....ska jag ta ledigt från min ordinarie arbetsplats där jag faktiskt behövs för att leka med skolelever. Rektorn beordrade även flera elever att hjälpa honom men möbeltransport under min lektionstid.....är det inte viktigare och mer förberett än så så får det faktiskt vara!

Jag kunde som tur var somna om och lyckades även vakna en halvtimma senare.

Då jag kom på jobbet hade jag fått ett paket från en hemlig beundrare...... vem kan detta vara???? :)

Pöss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0