Otillräcklig....

Slås ibland av den ovehagliga känslan av att vara otillräcklig.
Man vill så mycket, hjälpa så många, kunna så mycket och finnas där för alla.
Alltid är det något man missar och någon som blir besviken.
Ofta har man känslan av att man missat något, någons födelsedag man glömt bort eller någon som tar illa upp av att man uppmärksammat något annat framför någon annan, att prioriteringarna blir galna.
Jag måste helt enkelt sänka mina krav på mig själv, inse att jag får glömma saker ibland.
Jag ska ta mig i kragen och fylla i alla födelsedagar i kalendern och lägga in påminnelser för att minska risken av födelsedagsmissar. Skriva en lång "att-göra-lista" och successivt bocka av denna så jag får svart på vitt vad som händer och vad jag lyckats uträtta.
Någon som har ett bra ta-sig-i-kragen-tips?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Japp, bränna alla att-göra-listor och långsamt, långsamt upptäcka att livet fungerar trots att man inte ALLTID skickar ett födelsedagskort, att man ibland glömmer folks namnsdagar eller struntar i att baka tårtan själv... Jag blir ständigt förvånad över att världen inte bara rasar samman fast jag (ganska ofta nu för tiden) glömmer både det ena och det andra.

Kram på dig! Du räcker till precis som du är.

2008-03-04 @ 21:22:49
Postat av: Thessan

Du behöver inte komma ihåg allt. Världen rasar inte samman för det och ingen tar illa upp heller. Man behöver inte vara 100% jämt. Alla vet vem du är och vad du tycker ändå. Man behöver inte bli ihågkommen jämt för att tycka om dig gumman. Se till att må bra själv i första hand. Pussis

2008-03-05 @ 12:45:06
URL: http://blueeyetea.blogg.se
Postat av: Emma

Kanske du kan sätta påminnelser på mobilen på det du själv tycker är viktigast, sen om du glömmer är ju inte det hela världen, alla gör vi ju det och ingen hitils har nånsin varit perfekt =)
Kul med din nya blogg men vad har du igentligen till bakgrund, jag tänker snusk hahah är det rätt eller fel?? kram

2008-03-06 @ 22:36:10
URL: http://emerentiass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0