Jämställdhet?

Sitter åter på jobbet, känns inte så betungande med tanke på att vädret är uselt, vi ska ha goda, mysiga  vänner på besök ikväll åsså har jag fått sälskap av Ebba. Hon sitter och tittar på Bollibompa medans mammsen solar, vi har tittat på kort och skrattat, härlig onge det där :)

Måste få berätta om min underbara fredag-kväll:
Åkte hem efter jobbet, hämtade upp en strålande glad älskling för att åka på affären och inhandla till kvällens middag, hämta paket från Ellos och leverans från systembolaget.
Väl hemma igen så så kommer jag in i "röd-hallen", en vanligtvis fullproppad hall av skor och kläder för både sommar och vinterbruk, nu var den urblåst, städad och allt onödigt sorterat och nedburet i källaren. Skurmedelsdoften stack i näsan, källaren var dammsugad och skurad, tvättstugan omorganiserad och toaletten skurad. Uppe var allt undanplockat, både i kök och sovrum. Golven blänkte och diskbänken var kliniskt ren, t.o.m. diskstället var tomt. Kall-skrubben där vanligtvis tomburkar och returpapper trängs om utrymmet gick att gå in i.
En bukett tulpaner blev satta i vas på köksbordet, jag fick mig ett glas röd-vin och hoppade i duschen.
Piiiiiiiiiiiip....och sen var man lagomt helg-avslappnad och fruktansvärt lycklig.
Vi lagade god mat och gjorde en efterrättskaka till ikväll för att sedan sätta oss och äta, titta på Så ska det låta och bara vara. Kvällen blev  tidig, vi lade oss i sängen och tittade på senaste Irene Huss varpå jag somnade totalt förnöjd med livet.
Vaknade imorse efter en halvtimmas znoose till kaffedoft och inbjudan till frukost. Gröten stog på bordet och tidningen var hämtad. Fick skjuts ner på jobbet och här sitter jag nu. Längtar till kvällen och ett varmt bad med ett glas vin i handen.
Har man det inte på tok alltför bra?? Kommer nog bli lite bortskämd om detta fortsätter....
Men det känns skönt att få denna behandlingen bland.

Vi konstaterade igår efter att jag läst en artikel om jämställdhet i hemmet att vi ligger på helt rätt nivå. Vi turas om i perioder och anpassar oss efter varandras ork och humör. Jag slipper stå i tvättstugan och han slipper laga mat, vilket är helt ok för oss båda. Jag slarvstädar för jämnan och han organiserar mina snabba lösningar emellanåt.
Låter väl som en utomordentlig uppdelning i hemmet?

image57

Jag älskar Dig!!!

Kommentarer
Postat av: Therese

=) man FÅR lov att ha det så bra, och hoppas verkligen att det fortsätter......
Kram, syns på måndag...

2008-03-08 @ 14:34:45
URL: http://ettlivibokstavsform.blogg.se
Postat av: A-L

Vill bara skicka en kram fran ett land langt borta!!
Har kommer den: KRAAAAAAAAM!

2008-03-08 @ 17:08:06
Postat av: Marre

Men du! Den karln får du hålla hårt i :)

2008-03-10 @ 09:32:21
URL: http://din.blogg.se
Postat av: Thessan

Ååå...det där lät ju hur underbart som helst. Lyllos!!!!

2008-03-10 @ 12:53:48
URL: http://blueeyetea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0