Dansbands-reflektioner...

Mina "gubbar"......som inte längre är riktigt mina.

image3

Funderingar kring mitt avhopp har pågått under några månader och tillslut hade jag bestämt mig. Jag spelade min sista spelning med Gimrings på trettondagsafton.
I dryga 3 år har jag stått på scenen med dom, skrålat och skrattat, burit och slitit, åkt i iskall buss, åkt i kokhet buss, svettats, kramats och delat alla funderingar och tankar med.
Min prioritet övergick dock till familj och vänner tillslut. Jag vill kunna planera en helg eller semester utan tanke på att en ev. spelning ska dyka upp. Jag vill kunna åka pulka en söndagsförmiddag utan att somna i backen, vill tillbringa helgkvällarna i soffan med mitt älskade hjärta och bara kramas! Kanske själv kunna åka ut och roa mig t.o.m. :)
Problemet kring fortsatt musikalisk aktivitet efter avhoppandet verkar så smått lösa sig och ett nytt engagemang har smugit sig på och ligger under planering för tillfället. En uppgift som mera kommer passa mig och mitt kommande liv i min familjeidyll. Då ytterligare framgång och satsningar är under uppbyggnad i dansbandet just nu så kändes tidpunkten för mitt svek helt rätt. Vill ge dom chansen att hitta en ersättare som är villig att medverka på deras resa.
En aning vemod och beslutsångest smyger sig på så smått ibland men mitt beslut står fast.
Kommer sakna er!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Härligt med ny blogg :) Kommer följa denna med spänning :P Kram

2008-01-17 @ 10:49:27
URL: http://evelinaingridamalia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0