Göra sen....

Varför har jag så svårt för just den handlingen?
"Jag gör det sen."
Är det för att jag vet av ren erfarenhet att det då aldrig blir gjort eller för att jag helt enkelt har så svårt att förhålla mig till det tankesättet då jag är raka motsatsen själv?
Om jag själv inte utför det som måste göras med en gång så går jag omedvetet och tänker på detta tills det att sysslan är utförd. För att helt kunna slå bort något ur tankarna och koncentrera mig på något annat, alternativt slappna av, så måste jag helt enkelt ha ryggen fri.
Att gå och fundera i flera dagar på att något skulle behöva göras ligger inte i min natur.
Att gå och vänta på att någon lovat utföra dessa måsten men aldrig gör det gör mig fruktansvärt frustrerad.
Varför kan jag inte bara slappna av, jorden snurrar ju på oavsett.......

Kommentarer
Postat av: Tanja

Heeej hej :)
Ja jag hoppas verkligen att det kommer lösa sig.. Jag tror ju faktiskt att det kommer göra det, men det är inte lätt. Ibland är jag väldigt nära att bara ge upp. Men men, får väl se vad som händer... Hoppas jag hittar nånstans att bo också juh.
Jag är förresten en sån "som gör det sen" :P Har väldigt lätt för att diska sen, å dammsuga sen, å bara allmänt skjuta upp allt. Kram

2008-02-11 @ 15:23:58
URL: http://tanjaaaa.blogg.se
Postat av: Therese

Det känns igen, jag har en 'nu-låter-jag-det-vara-för-att-se-hur-lång-tid-det-tar-innan-någon-annan-gör-det' period.....och det kan jag lova att det kommer ta lång tid...tyvärr, helt otroligt!! Du är inte ensam vännen. Kram o puss!!

2008-02-12 @ 10:37:56
URL: http://ettlivibokstavsform.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0