3:e advent

Oj, vad tiden gått fort!!
2 veckor har gått sedan jag skrev sist.
Vad har jag sysslat med under den tiden??
Vi ska se...
Jobb, jobb, jobb....jag får aldrig min klänning klar!! :)

Vilket underbart jobb man har!!
Förra veckan bestod av övning inför julkonsert och lucia.
På fredagen var det julfest på andra jobbet. Vi hade fruktansvärt roligt vilket märktes dagen efter, jag var liiite trött!

På söndagen bakade vi tunnbröd. Jag, mamma & momma var hos min morbror, kavlade och gräddade för fulla muggar. Snuskigt gott blev det!! Till middag på kvällen så gräddade vi pizzor i bakugnen. Det var ännu godare!!
   

Denna vecka har det hänt massor!!

I måndags var vi inne med min son på sjukhuset för att kontrollera hans astma. Han fick annan medicinering för att försöka motverka tillväxt på bredden och tillåta tillväxt på längden, vilket hans tidigare medicinering påverkat.
En lång dag men väldigt givande.
Onsdagen bestod av repetitioner inför konserten på kvällen. Vilka otroliga barn!! Snacka om succe!!

På torsdagen fortsatte vi öva inför lucian.
Det slutade på över 80 barn och alla övade flitigt, var koncentrerade och lyhörda hela dagen lång.

I fredags var det dags.
Vi började med ett framträdande inför skolans övriga barn (vilket inte var så många eftersom alla var med i tåget).
Fortsatte sedan till byns ålderdomshem med de äldsta tjejerna för ytterligare ett uppskattat framträdande.
På kvällen var det sedan dags igen.
Inför fullt hus så glänste de som aldrig förr. 15 nummer med totalt 15 solister i olika konstallationer.
Allt gick verkligen jättebra, både musikaliskt och praktiskt.
Igår var vi trötta!
Vi sofflåg hela dagen för att sen äta middag hos svärföräldrarna. Det var allt vi orkade med.

Idag lussade min söta ängel på dagis. Vi hann även med ett besök hos morfar innan det var dags att gå hem.

Nu är barnen lagda, väskorna packade och julgodiset vi bakade i lördags inslaget.

Imorgon har vi allsång med orkestern på skolan här i byn & på tisdag åker vi till två andra skolor.
Jobb onsdag och torsdag och sedan.....aaaahhhh snart julafton!!

På onsdag kväll ska vi ha "lilljulafton" hos mamma och pappa. Vi kommer alla inte kunna sammanstråla på självaste julafton så vi ser till att fira lite i förskott.
Oj...måste kolla vad som vi förvändas biddra med till denna kväll. Bara jag slipper grisfötter så är jag nöjd :)

Nu väntar sängen, måste komma ihår att hänga upp tvätten bara innan.

Förresten!!
Finns det någon som vill köpa 2 st Klippan-soffor från Ikea.
 Billigt :)

Pöss på er!!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men lina grisfötter som är sååååå gottasg Nee huvva säger ja bara,tacka vet jag köttbullar:)

2008-12-16 @ 10:47:42
URL: http://jessicalejonhearth.blogg.se/
Postat av: ♥ Mamma Jessica [19 år och en dotter på 5 år]

Kanske :) Jag skulle då behöva två soffor ;P Beror på hur mkt du ska ha för dom? =)

2008-12-17 @ 10:35:47
URL: http://jyees89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0