Joråsåatt...

Vår prins har fått in liiite rutiner!
Vi senarelade nattningen en aning. Kvällsvällingen intas vid 9 och sen sover han till ca halv 2. Ibland får vi honom att somna om men ibland behöver han 1½ dl påfyllning. Får han inte det och lyckas somna om så vaknar han vid 4 och vill ha välling annars kan han sova till fram emot 7. Morgongröten intas vid 8-9 beroende på natt-målet och sedan en liten powernap på en halvtimma vid 10-11. Lunch bestående av liten portion potatis/majs/morötter och fruktpuré. Blir det utgång i vagnen så sovs det några minuter till annars kan han vara vaken till mellis, banan eller annan fruktpuré. Middagsgröten blir vid 5 och så har det rullat på. Amningen har vi slutat med helt nu. Det sista utpumpade fick han på natten mot sin 6-månadersdag. 

Igår var vi till BVC.
6 månader och 3 dagar var han då.
11450 g och 72 lång.

Fick även igår sin andra tand!
Ska se om jag kan lyckas få en bild på gaddarna.
Tungan är allt jämt ivägen.

I helgen hade vi en riktig myshelg med kusinerna Elliot och Elvis.
På lördagen var vi på motorgården och barnen hade super-kul!!!


Slutligen en film eller 2.

Min musikaliska lilling:


Glad är han också:


Holger hade som sagt riktigt roligt i lördags!


Nu ska jag steka lite middags-biffar tills barnen kommer hem. Tror jag slänger in en rulltårta också eftersom fasters gooooooo kommer snart!!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!

Läste jag verkligen rätt väger han 11 kg :-o

Vi som jublade på Willes 1,5 års kontroll för att han gått över 10 kg :-D

2010-09-22 @ 15:01:17
URL: http://uppdragmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0