Utmaning dag 2

Min första kärlek



Hittade härom dagen ett gammalt foto som passar bra under denna rubrik.

Jag, min syster och min första stora kärlek.

En kärlek som hängt med hela livet och funnits i mina tankar även i de perioder vi inte haft tillsammans.
Jag tror mycket är menat att ske. Jag tror vi ibland inte alls kan beskriva eller förklara de känslor vi har och just varför vi har dem. Vi bara vet att det påverkar oss känslomässigt t.o.m. mer än vi kanske vill just för tillfället.

Jag hade i mellanstadiet några klasskompisar vilka fick min fråga, på lapp eller via en kompis. 
"Får jag chans på dig?"
Vi skrev brev och dansade på discon, gjorde slut och blev ihop igen. 
Min Fisken och min Martin. Goa killar det!!
Det var dock först efter födelsedagsdiscot på ÄrkebiskopJohannesväg där det enbart spelades ett kassettband bestående av tryckare om och om igen som jag fick upp ögonen på riktigt.
Vi dansade inte alls många danser tillsammans då han hade fullt upp med hela gruppen av tjejer....undra just om det var någon fler kille där och om det fanns en tanke med det hela från hans sida??? ;)
Nåväl....
Lyckligtvis så blev vi tillsammans, kommer inte ihåg riktigt när eller hur många gånger under mellanstadietiden men det fortsatte under flera år. I högstadiet följde en period av tandagnisslan och gråt då jag dum som jag var inte höll fast vid honom och han satt fastklistrad rasterna igenom med min klasskompis. Attans!! :D
Han började gymnasiet och skaffade ytterligare ett nytt förhållande. Då jag flyttade in till stan så slog jag återigen klorna i honom och han flyttade in med mig i en liiiten etta på 24 kvadrat. Det hann bli slut en gång till innan vi tillslut förlovade 5/10-1996 kl 22:22 och flyttade till en lite större etta.
Väl efter gymnasetiden bröt vi upp igen och prövade återigen våra vingar på varsitt håll. Vi återförenades vid ett fåtal tillfällen men blev inte ett par igen föränn 2007 den sista april då han följde med mig hem på efterfest. Då jag kört ut alla utom han som somnat på soffan, städat och plockat ihop samt tappat upp ett bad så väckte jag honom och sa att vi skulle bada. Vi låg i timmar och uppdaterade oss, pratade konstant i munnen på varandra. Den sommaren flyttade han in till oss och ett år senare förlovade vi oss. Nu har vi fått en liten kärlek och är överens om väldigt mycket men kanske allra mest en sak.
Vi kommer aldrig lämna varandra igen!

Det finns mycket jag kan säga om min Fredrik.
Många känslor jag kan prova att beskriva och det gör jag väldigt ofta men kommer inte att göra här.
Dessa ord är ämnade bara för honom och för att han ska veta hur otroligt viktig han är för mig.

Kommentarer
Postat av: Eelajn

Men va underbart inlägg :D fast favoriten är bilden..kommer fortfarande ihåg de! :D

2010-11-21 @ 14:56:59
URL: http://sughelamin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh så fint du har beskrivit din första kärlek:)

Jag fick ju gåshud över hela kroppen:)

krama

2010-11-21 @ 19:34:39
URL: http://johannatjorven.blogg.se/
Postat av: Fia

Vackert Lina, superduper vackert!

2010-11-21 @ 20:28:40
Postat av: alias Kvasthilda

Väldigt vackert. :)



Men vilken avancerad utmaning! Jag tror inte jag skulle fixa det.

2010-11-21 @ 22:52:23
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Evelina

börjar ju böla! haha, men jag är ju blödig!

2010-11-24 @ 10:31:21
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0