5000g & 12 dagar

Denne snygging fick besök av BVC idag.
Hade gått upp till precis 5 kilo.
150 g alltså sedan födseln, gick ner som mest 235 g på BB. 385 g upp alltså på 12 dagar.




Jag börjar må bättre och bättre.
Är fortfarande trött och blek men det kommer säkert ta ett tag innan det går över. 
Ammar och pumpar för fullt men han får fortfarande lite ersättning.




Fredrik har varit på sin utbildning nu i veckan och slutfört den.
Mormor har varit hos mig och donat.
Idag sov vi dock bort halva dagen. Fredrik åkte vid 7, jag klev upp och gjorde iordning barnen inför skolan och sen la jag mg igen med Ebbe. Vi sov i omgångar fram till 11:39. Att vi innan dess varit vakna varannan timma hela natten gjorde att det behövdes.

Det är ju nu väldigt viktigt med mattider för Holgers skull.
Kl 8 behöver han äta frukost.
10:30 är det mellis. 12:00 lunch, 14:30 mellis, 17:00 middag och 20:00 kvällsfika.
Innan alla utom melliset på fm är det insulin som ska tas. Blodsockerkontroll både precis innan måltiden samt 1½ timma efteråt. Han har även ett långverkande insulin som ska tas samma tid varje dag. Vi måste kontrollera urinen på morgonen med stickor och framför allt se till att han har allt tillgängligt hela tiden och kommer ihåg alla tider.
Ikväll åkte dom till sin pappa. Ska få åka på friluftsdag imorgon och han ska med så dom packar ikväll. Det är ju en hel del som måste tänkas på och jag hoppas att det kommer gå bra.
Lade barnen tidigare igår kväll och idag har hans värden varit perfekta! Tror sömnen har en hel del med det att göra, att han är utvilad och mår bra.

Här är mina 3 ögonstenar!

Kommentarer
Postat av: Ena

Så fin han är!!! Å snart får jag snusa på underverket! :)

2010-03-25 @ 06:03:46
Postat av: Ann-Katrin

Vilken sötnos!!!! Hoppas att det blir bättre framöver... Kram

2010-03-25 @ 12:14:30
Postat av: Marie H

Puss på dig oxå! Grattis till lille Ebbe! =D

2010-03-27 @ 16:31:27
URL: http://mariehelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0