Utmaning dag 15

Mina drömmar

Mina drömmar består såklart av att alla mina nära och kära ska få vara friska och må bra. Att vi ska få ett långt och rikt liv. Rikt på närhet ömhet och kärlek, omtanke och respekt.

Jag har haft en hel del drömmar då jag var yngre. De har inte varit omöjliga att uppfylla och jag känner nu att jag har uppnått det jag vill. I och med att dessa ej var orealistiska har jag heller ej någon prestationsångest över något.

I mina drömmar nu däremot finns tillfrisknande. En möjlighet att bota det kroniska. Då den otäcka verkligheten ibland kommer krypande för nära inpå livet infinner sig känslan av vanmakt.
Orealistiskt är ej heller detta men jag kan själv inte handgripligen göra något för att påskynda.
Bidrar med min styrka och mitt stöd gör jag. Avlastar och underlättar så gott jag kan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0