Tittut!

Nu har jag inte skrivit på länge men det har varit lite kämpigt med läkning och amning.
Anpassning till både Ebbes och Holgers mattider, mina och Holgers mediciner.....
Inatt kunde jag dock kombinera Ebbes mattider och Holgers blodsocker-tester.
Här kommer lite bilder och uppdatering.

Vi har konstaterat om och om igen att vi har berikats med världens snällaste och finaste bäbis!
Hungrig och svår-rapad emellanåt men i övrigt väldigt nöjd och glad.

Här är Ebbe 25 dagar gammal.
Leendet har lekt på hans läppar lite svagt till och från sedan en vecka tillbaka men idag visade han flera gånger mot alla hur sött leende han har.


Igår badade vi igen. Han älskar att bada! Pappa & Towa höll i Ebbe, jag höll i filmkameran & Holger kameran. Vi har ett rätt litet badrum.....


Har väl inte visat upp den stickade skapelsen heller tror jag.
Varm och go är den men säkert snart för liten.
Då han var 19 dagar gammal så var vi på BVC och vägde honom. Han hade gått upp 310 g på en vecka. Längden uppskattades till 57 cm. Imorgon ska vi dit igen. Spännande!!

Jag har haft det superjobbigt med amningen!
Han har fått ersättning mestadels de sista dagarna. Jag har pumpat ur ca 3 gånger/dygn och gett via flaska så att det ska få en liten chans att läka. Har nu ätit klart mina mediciner så det bör kunna komma igång nu igen men alla tankar och all stress över allt som hänt har nog gjort sitt till. Min kropp orkar helt enkelt inte med allt.
Igår kväll och imorse så ammade jag honom och för första gången så kändes det som det skulle! Jag slapp gråten och den outhärdliga smärtan. Visst, det gör ont, men det går att hantera. Nu ska vi sakta men säkert trappa upp. Jag var så nära att ge upp och kände sån fruktansvärd vanmakt....nu har det vänt.


Världens vackraste påskkärring gick runt hos våra grannar i fredags. Vi hade tänkt påska redan på torsdagskvällen efter middagen men barnens ankomst dröjde i 2½ timma så vi hann inte. Hon var dock inte så glad över resultatet hos vissa av grannarna, tror inte hon kommer gå dit igen, men hos de andra blev hon glatt mottagen. Holger ville inte alls gå runt utan väntade istället på sitt gömda ägg som han skulle få på lördagen.
Vi delade upp godis-portionerna över dagen för honom och det gick finfint. Hela påsken blev lyckad för hans del och han kunde njuta av all mat och gotta han med.

I förrgår vände hans värden totalt!
Ingenting stämde och de dalade och steg som de ville.
Vi testar hans urin varje morgon på en sticka vilken igår gav utslag på socker i urinen.
De otroligt underbara diabetes-sköterskorna som har hand om Holger finns dock tillhands jämt och jag slog en signal. Lugnande besked och instruktioner gavs. Värdena fortsatte åka berg&dalbana och tillslut insåg vi, han har en förkylning i kroppen.
Nya instruktioner igår och noggranna tester igår kväll och inatt med jämna mellanrum. Vi slapp ge extra insulin inatt då värdet var påväg nedåt och idag ligger han återigen jättebra.
Både han och Towa är rossliga och hostiga men har ingen feber.
Känns skönt att nu ha fått erfarenheten och hanterat en lättare förkylning på honom. Det gick ju bra!


Ebbe älskar att åka bil! Här sitter han nerpackad påväg till gamm-Omma för att påska lite.




Han gillar även att ligga ner plant och sprattla, helst utan kläder. Igår mös han massor med både pappa och mamma hela dagen. Holger & Towa fick lite egen tid och massor av uppmärksamhet hos momma och moffa under tiden.



Det är även mysigt att ligga mot pappas axel ibland då magen gör ont.....
& pussas med mamma...



Det röda i hans hår hänger kvar.
Ser framför mig en busig liten plir-unge med mysse och bysse som springer runt här om ett par år och pallar äpplen hos grannarna.....




Kommentarer
Postat av: Annalena

Äpplen?! När det var surströmming på gatan, var det morötter som gällde för oss ungar! Han måste väl springa ganska långt om han skall hitta några äpplen vá?

2010-04-06 @ 14:39:07
Postat av: Johanna

Skönt att det börjar ordna upp sig för er.. Och ja.. han verkar ju vara en riktigt söt liten kille:) jag får väl komma förbi nått och snusa lite på lillkillen:)

krama

2010-04-06 @ 21:25:31
URL: http://johannatjorven.blogg.se/
Postat av: Mia N

Vilken lite gounge!! Njut av tiden nu när det börjar lösa sig runtomkring mera.

Kramen

2010-04-06 @ 22:02:45
URL: http://www.nogg.se/jemtis
Postat av: Erica

Sicken charmör! Kram på er!

2010-04-07 @ 12:13:17
URL: http://rutingriderica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0