Rutiner?

3:e kvällen på rad nu som Ebbe somnat mellan 7-halv 8. Innan var han vaken till sent på nätterna och gnissade. Natten innan hade vi skiftbyte vid 3 så Fredrik tog de första gnisstimmarna....sen hade han nog gett upp. Innan har han ju vart vaken till sent på nätterna och velat bli burenoch ammad. Vi hade sedan en gemensam natt med honom och han vaknade några gånger men vi höll honom till 2 mål mat. Igår natt tog jag honom själv, det blir svårare då. Han söker fortfarande, drar mig i tröjan, borrar ner huvudet och gnäller. På dagen var han likadan. Jag hade ont i huvudet så vi var inne och "mös". Kinkiga var vi båda två och inga tröstande bröst fick han. Idag har vi varit ute och gått, haft en härlig dag med gosarna våra. Han blir så lugn i vagnen. Sover lite men sitter och tittar och finner sig helt i att bara vara.
Matvanorna har förändrats helt på några dagar. Från att ha snuttat JÄMT till att få frukostgröt vid 7-8, lunch bestående av större smakportion potatis/majs/morötter och fruktmos mitt på dagen. Innan lunchen är det tänkt en vila på en halvtimma vilket gått enligt planerna. Mellanmål vid 3 ca vilket idag bestod av lite bananskrap. Sedan en liiiten slurk urpumpad bröstmjölk innan en powernap på 15 minuter. Gröt vid 5 och sedan nattvällingen då sömnen tränger på. Han kommer säkert vakna lika mycket inatt men vi ska försöka hålla oss till max 2 mål välling/ersättning/bröstmjölk.
Imorgon blir det en heldag med gosarna igen. Towa är ju hemma och hennes kille ska komma på besök! Vi hade tänkt oss en dag ute på promenad, besök på bageriet och lite lekpark. Tacos till middag och sen bär det av på disco för barnen. Towa har redan lagt fram kläderna och t.o.m. tillverkat smycken just för kvällen.
Nä, nu ska jag gå och ta ett bls på Holger och släcka lampan där och sen blir det sängen även för mig!! Är helt slut!

Ebbe är ju liiite lik mig ibland med.....totalt trött på fotbollen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0