Blå Grodorna

Efter jobbet i torsdags så gick jag hem.
Fixade en massa hemma, ville göra ordentlig helg!
På kvällen åkte jag på möte.
Trevliga damer och gott fika resulterade i en kanon-kväll!
Jag blev invald i styrelsen som sekreterare.
Hoppas på matt mitt arbete för Rädda barnen kommer vara till nytta i deras arbete för våra barn.
Att bli medlem och betala en liten årsavgift är väldigt enkelt via deras hemsida.
Sedan om man vill baka en kaka eller skramla en bössa är helt frivilligt.

Eftermötet stängde jag av alla telefoner och somnade sött.
Ååååhhh, vad skönt med sovmorgon!
Den natten var guld värd! Trots en del drömmar så vaknade jag utsövd.
Förflyttade mig från sängen till soffan och där blev jag liggandes. Pratade i telefonen och slö-tittade på tv.
Elliot ville vara hos sin faster så han kom på eftermiddagen och underhöll mig.
Barnen kom vid 5, vi åt en god lasange och sedan fick vi besök.
Så roligt!
Vi pratade och skrattade i flera timmar.
Tack för den kvällen mina vänner!!

På lördagen åkte vi upp till morbror där vi löste melodikrysset. Tog sedan med oss mormor och åkte till hennes hus för ett besök. Då hon har problem att gå för tillfället så bor hon sällan hemma.
Var en sväng till Fredriks morfar på besök och lagade sedan lunch tillsammans.
Vädret var kanon hela dagen och då vägen dit är så fin så var det en perfekt dag för en momma-utflykt.

På kvällen packade vi upp min fondue-gryta, en present från svärföräldrarna.
Grann-vännerna kom på besök och vi värmde upp grytan, oss och huset. Då dörren öppnades så såg det ut som det brann.....värmen bara forsade ut ut huset.
Ytterligare en fin present och blommor fick jag + en super-rolig kväll.
Pojkarna beslöt sig för att gå över till grannen mittemot och hämta in dom också.
Var helt klart på tiden!!

Igår låg vi.
Barnen och jag satte igång en film i sovrummet och myste ner oss i sängen. 2 avbrott blev det pg.a. ytterligare grann- & gammmosters- besök. Flera presenter och blommor, kaffe och trevligt prat.
Snacka om att man är lyckligt lottad med sånna vänner, grannar och släktingar!!
Eftersom det denna vecka är sportlov och jag jobbar idag så fick barnen sova hos mormor och morfar inatt.
Mamma kom hem igår kväll efter att ha varit på en Ålands-kryssning.
Min bror och hans band Feejk spelade och dom var ett gäng som fäljde med. Jag backade dock. Tycker det är fruktansvärt äckligt med alla fulla människor och heltäckningsmattor..... Kommer åka på någon av deras andra spelningar istället.


Idag blir det jobb och imorgon ska vi äntligen gå och lyssna på:


och Staffan: Jag tror visst ditt solonummer kommer bli perfekt, stående ovationer!!
Jag kommer sitta där med tindrande ögon i publiken och vara såååå stolt över Dig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0