Utmaning

Nä nu får det vara nog!!!
Jag har inte bloggat på länge nu. Ska ta tag i detta nu, jag lovar!!!
Hittade en utmaning på go-svägerskans blogg som jag härmed antar jag med!!

Dag 01 - Presentera mig själv
Dag 02 - Min första kärlek
Dag 03 - Mina föräldrar
Dag 04 - Det här åt jag i dag
Dag 05 - Vad är kärlek?
Dag 06 - Min dag
Dag 07 - Min bästa vän
Dag 08 - Ett ögonblick
Dag 09 - Min tro
Dag 10 - Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 - Mina syskon
Dag 12 - I min handväska
Dag 13 - Den här veckan
Dag 14 - Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 - Mina drömmar
Dag 16 - Min första kyss
Dag 17 - Mitt favoritminne
Dag 18 - Min favoritfödelsedag
Dag 19 - Detta ångrar jag
Dag 20 - Den här månaden
Dag 21 - Ett annat ögonblick
Dag 22 - Det här upprör mig
Dag 23 - Det här får mig att må bättre
Dag 24 - Det här får mig att gråta
Dag 25 - En första
Dag 26 - Mina rädslor
Dag 27 - Min favoritplats
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick

Jag ska börja detta imorgon!

Nu lite uppdatering av vad som sker här på gräddhyllan.

Trivs underbart bra med livet just nu. Trots tankar på många andra håll så känns det som om allt flyter på rätt så bra nu och jag verkligen avgudar min familj, mitt jobb och mina vänner!

Har tagit steget från min gamla arbetsplats och ska nu helt koncentrera mig på musiken och alla härliga ungdomar.
Tänkte börja jobba så smått efter nyår men det tidigarelades och jag började redan 1:a november. Jag jobbar nu 50% på kulturskolan och är mammaledig resten. Fredrik får nu även vara hemma på halvtid och mysa med vårt underverk.
Han växer så det knakar, Ebbe alltså!
8 månader har han hunnit bli nu och igår låg matchvikten på 11720 g. Längden var lite svår att mäta själv men jag kunde konstatera att han minst är 76 cm i alla fall.
Han har de senaste 2 dagarna visat att han faktiskt kan sova hela natten (peppar peppar) och han utökar gaddarna med hela 4 st i överkäken. Förkylningar och vattkoppor har det hunnit bli senaste veckorna så det avlöser varandra.
Han sitter nu helt själv och far fram som en skottspole i gåstolen, man får akta hälsenorna!
Ordförrådet är lite litet än så länge men "mamma" låter felfritt....ofta....jämt... :) "Pappa" övar vi frenetiskt på och det börjar ta sig. Vinkar gör han hela tiden nu, åt kort och allt möjligt.
Stora idolerna är Holger och Towa, han blir så glad då de kommer hem och vill komma till dom med en gång.
Några andra idoler är farmor och farfar, han har till och med fått mysa en natt själv hos farmor och det gick jättebra.
Just nu ligger prinsen och sover. Vi har haft fullt upp idag. Fika på pastorsexp. och sedan lunch med momma med efterföljande surr med allt och alla på mammas gamla jobb. Skolan fick sedan besök där vi samlade alla och hade lite uppvisning av lucia-kandidaterna. Dom var kompetenta för uppdraget hela bunten!
Ikväll blir det middag i Lillsjöhögen hos lillebror och hans goa familj, härligt!!
Blev just glatt överraskad av älsklingen som kom hem....mera sånna överraskningar!! :D

Få se, var var jag....
Var ju 2 månader sedan jag skrev sist så det har ju hänt MASSOR!!
Får lägga till lite bilder så kanske jag kan komma på mer.

Den vackra hösten med mysiga fredagar i lekparken.

Towa gjorde en guldbiljett och vi lekte idol. Ebbe och Omma åkte på 1årskalas.

 Prins Elvis fyllde 1 år den 19/9

 Kul på kalas!!

 Besök hos farfar Kjell

 Fin i kanelbulle-jamas

 Bad på storsjöbadet

 Bråk med farfars björn

 Tandlös Towa, Ebbe drog ut den andra tanden med hjälp av en fiffig uppfinning av Towa. Hon knöt ett snöre i tanden och i en leksak.

 Pappa fyller 60

 Mellisfika vid älven

 Farsdagsfika på sängen och pappa fick ett halsband som det står "EBBE" på.



Nä nu ska vi på middag!
Skriver mera imorgon!

Ta hand om Er!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh vilken stor och fin kille ni har!!:)

Kramar från oss

2010-11-19 @ 18:41:51
URL: http://snorpans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0