1 kilo på 3 veckor

Idag var vi till läkaren och bvc. Ebbe drogs ut till 63 cm och vägde 7170 g precis innan han pinkade, kräktes och pinkade igen. På pricken ett kilo upp på 3 veckor!
Hans lår börjar bli rätt gosiga.
Innan läkarbesöket så hade vi föräldragrupp.
Jag tog mig iväg trots sömnlös natt, fick även med mig fika till alla.
Efter bara ett tag så ringde skolan. Holger hade blivit jättelåg och dom ville jag skulle komma. Slängde mig i bilen och var där på max 2 minuter. Färgen hade så smått börjat återkomma i hans ansikte och han började må bättre men var väldigt tagen. Innan jag åkte tillbaka var han ute på rast och spelade fotboll och mådde prima.
Igår var vi inne i stan med flera ut lärarlaget både på hög och lågstadiet och de fick uppdatera sina kunskaper hos vår diabetessköterska. Passande!
Är så nöjd med lärarna och deras engagemang. Känns så tryggt!

Nu har jag och Ebbe precis badat. Vi var lite vågade och provade badkaret för första gången tillsammans. Pappa är borta på match så vi var helt ensamma. Han tyckte det var så mysigt och log hela tiden. Nu är han jättetrött och jag jättehungrig, han sover och jag ska se om jag hittar nåt att äta.
Får passa på då han väl vilar, brukar inte bli så ofta.
Vi får äran att njuta av vår glade son vaken hela dagarna och mestadels av nätterna med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0