Uppå våran gård.....

Först lite bilder....

1:a badet 15/3 innan hemfärd.

 Idag på skötbordet efter urladdning nr 2.

 Bild till extra-mamsen i Uppsala.

Igår hade vi första dagen hemma utan sjukhusbesök på länge.
Vi fick åka hem i måndags.
Inser nu hur lång vägen är tillbaka och vad som kommer krävas. Sviterna efter förlossningen blev större än vad jag trott och min kropp mår inte så bra.
Nu är det bara till att hoppas på det bästa och se till att vila och försöka ta igen sig så mycket man kan.
Är fortfarande svag efter blodförlusten.
Amningen kör vi på med trots blödande sår och vägran till amningsnapp. Är fast besluten om att kämpa vidare men ska se om jag kan få någon super-salva imorgon.
Resterande brister av kroppsfunktioner tänker jag inte gå vidare in på här men mina planer om att börja jobba lite till hösten, alla långa vårpromenader i solen eller mysiga besök av vänner får nog vänta ett bra tag.
Jag behöver, och får, hjälp med allt just nu. Undrar så smått hur det kommer gå nästa vecka då hjärtat ska jobba men det finns en momma som gärna hoppar in i hans ställe.

Nog om mig nu och all bedrövelse!!
Detta har trots allt resulterat i en helt underbar liten varelse som är helt perfekt!!

Dom var på BB så oroliga över att hans mage ej kommit igång riktigt.....om man säger som så....det har den nu!
All oro som dom planterade hos oss helt i onödan pga misstag bland journaler är som bortblåst!
Vi stog leende böjda över honom på skötbordet igår kväll och bytte världens fullaste bajsblöja.
Alla kläder vi införskaffat till honom är nu smutsiga så det blir till att utöka garderoben och älsklingen har kört en maskin lite snabbt. De kläder vi har är mestadels i storlek 56. Ganska onödigt för om ett par dar är dom väl för små.

Vi kom som sagt var hem i måndags em och det var underbart skönt!!
Mormor, morfar, farmor, farfar, min morbror och Fredriks morbror kom och hälsade på en snabbis.
Storasyster fick komma hit och sova en natt. Hon tyckte att det var rätt jobbigt att vara storasyster då åxå hon vaknade en gång. Ebbe åt och sov så sött.
Det fortsätter han med. Äter och sover.
Älskar att ligga nedbäddad mellan oss i sängen eller i vagnen. Spjälsängen är än så länge ingen favorit och jag anar att det kanske kommer fortsätta vara så.

Imorgon hoppas vi på att allt fungerar ännu lite bättre för mig så att vi kan åka in till stan på sjukhuset igen. Det fungerar någorlunda med de värktabletter jag fick med mig hem men nu är dom slut.
Vi ska få träffa Holgers diabetessjuksköterska och läkare för information.
Vi kommer åka in allihopa, mamma och pappa med. Tycker det är viktigt att alla i hans närhet vet vad detta handlar om och hjälper till att ställa frågor och tar in informationen, likaså tycker läkaren.
Det tycks fungera bra för honom hos pappan. Imorgon är det vår tur att ta över och trots att det har gått någon dag sedan jag senast höll koll på sprutor och blodsocker så känner jag mig väldigt trygg i det.

Idag bytte vi bil. Vipps så stog det en Ford på vår gård!
Då vi inte hade någon kombi och inte fick plats med barnvagnen så var vi tvungna.
Fredriks morbror skulle byta in sin bil mot en ny så då bytte vi med honom så får han byta in våran istället.....
Tanken är i alla fall något liknande.
Vi provkör så länge i alla fall så får vi se hur det blir.

Nu ska jag ta och koka lite mera kaffe och mysa med mina älskade pojkisar!!

 


Kommentarer
Postat av: Erica

Skönt att allt verkar bra med lillgubben! Blir orolig över dig men hoppas det är något övergående. Längtar tills vi får se Ebbe live men det får dröja! Kram på Er!

2010-03-18 @ 20:31:46
URL: http://www.rutingriderica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0