Utmaning dag 27

Min favoritplats

Jag har många favoritplatser.
Just nu är den i soffan där hag sitter uppkrupen med min äldste son och kramas framför en film. Granen står så vacker och min dotter sitter på golvet och pysslar. Maten står och puttrar på spisen och Ebbe sover så sött.
För en timma sedan var min favoritplats ute på baksidan i snön där vi skottade och lekte. Barnen provade sina tefat som tomten kom med i förskott igår då min favoritplats just då var uppe hos mina föräldrar där vi hade lilla julafton med stora släkten. Nästan alla var där, saknade en kusse och en respektive bara. 19 personer runt julbordet blev det. Vi åt silluch ch barnen fick öppna lite klappar eftersom innan vi tillslut föll för tjatet och lät de öppna allihopa i ett enda virrvarr av papper snören och kartonger. Med nöjda och glada barn, överlyckliga över alla presenter satt vi sedan och åt och spelade julsånger vid pianot till sena kvällen. Även vi större barn, jag och mina syskon fick gå på skattjakt som min pappa gjort iordning. Riktigt roligt, men jag tror våra barn var bättre på att leta efter sina paket för det tog lite tid att klura ut hans ordgåtor. Ebbe gillade sina presenter han med men kanske mest alla snören och papper vilka var goda att tugga på.


Här fastnade alla 3 syskon med bihang på kort miss i nassa!

I fredags var min favoritplats i lokalen där vi övade inför kommande julkonsert med alla barn. Man blir så glad och stolt över deras insatser och vilja att uppträda. Tidigare i veckan hade jag favoritplatsen i kyrkorna där vi framträdde med kören. Otroligt roligt och jag grämer mig över sista kvällen då min kropp sa ifrån och jag fick lov att ta det lugnt hemma. Hade en bamsemysig kväll istället och tog hand om de mina hemma.

Annars gillar jag flera platser skarpt. Husvagnen är ett säkert kort, trångt och mysigt. Skolan med alla glada barn och fina Stugun där man kan promenera runt. Bageriet med gott fika.

Kan konstatera efter denna tankegång att jag älskar platser där de människor jag älskar finns och där jag får göra det jag gillar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0