Utmaning dag 22

Det här upprör mig


Jag hetsar faktiskt inte upp mig över mycket.
Inte enligt min egen mening i alla fall.

Bli däremot väldigt irriterad på människor som drar förhastade slutsatser utan någon som helst insikt. Som inte ser att det kan finnas flera sidor och aspekter.
Negativitet suger musten ur mig likaså. En förutfattad mening att allt ont kommer hända och att allt som sker eller som människor gör eller säger är till för att skada.
Barn som far illa är väl ändå det som upprör mig mest. Manipulation och utnyttjande av de som inte egentligen ska behöva "ta ställning" eller ha någon speciell åsikt i allt. Allra minst behöva vara delaktiga i alla orosmoment som kan förekomma i vår värld. Det får de tids nog ändå.
Det finns åldersgränser på det mesta och bör så även i detta fall. Det gäller bara att acceptera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0