Förberedelser...

Nu har vi avverkat ett kvällspass.
Tidigare i veckan har jag hunnit med att jobba 13 timmar i sträck, både måndag och tisdag. Repetitioner och konserter.
Idag har vi haft rep inför ytterligare en konsert.
Skulle planterat häcken idag men regnet och ovädret kom ivägen så vi har istället lagat en massa mat och gott till kalaset på fredag.
Min dotter fyllde hela 6 år i måndags, hon tillbringade dagen hos sin pappa men jag hann med ett besök på själva högtidsdagen.
Efter två födelsedagar där så hoppas jag nästa år få äran att hushålla den stora dagen här.

På fredag kommer hon till oss och då väntar en stooooor överraskning och massa släkt och vänner.

Maten kommer bestå av:

Salami och fetaostpiroger med tomatsallad.
Cake Salé
Fetaostspread med soltorkade tomater och basilika
Bönsallad med ruccola, ungsbakad paprika och tomat
Hallonsorbé med citronmeliss
Ciauscolo
Grissini

Behöver jag nämna att hon inte tycker om kött...däremot tomater, sallad och bröd.

Jag och älsklingen har stått i timmar och knådat, bakat och rört.
I hopp om att hennes glädje ska bli lika stor som vi föreställt oss så jobbar vi hårt.

Nä, nu skiner solen igen.
Häcken får vänta till imorgon.
Baket med. Kakorna måste bakas, hon älskar schack-rutor.
Ska försöka få med mormor hit imorgon.
En ledig dag med mamma och mormor vid degen och spisen kommer bli super!

På fredag ska jag jobba hela dagen för att sedan åka hem och duka till middagen.
Musikalen måste förberedas med all ljudutrustning och målning av dekor.
Ska bli såååå kul!
Nästa vecka går premiären av stapeln.

Saknar mina små något enormt!!!!!!!!!!!!!!!

Nu väntar middag och mys med hjärtat.

(överraskningen till dottern har jag flera bilder på men avstår från att lägga ut dom här just nu, ni får se efter avslöjandet)

Kommentarer
Postat av: Sissi

Mmmm gud så gott det lät allt det där!

2009-05-21 @ 11:54:06
URL: http://blogganblogganssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0