Polisanmälan


Sitter just för tillfälligt i telefonkö hos polisen.
Fick igår ett betalningskrav från ett fordringsföretag ang. en utebliven betalning från 2007.
Min adress är korrekt men mitt förnamn stämmer däremot inte.
Ringde upp detta företaget och fick uppgifterna att mitt personnummer är använt för en internetbeställning av rakblad.
Adressen är sedan
Står enl. fakturan att jag skulle fått massor av påminnelser. Jag har inte fått en enda. 
Dom sa att jag kunde riva fakturan.
Känns en aning läskigt detta så jag ska konferera lite om en ev. anmälan.
Man vill ju inte att det ska hända igen direkt.....

Så, nu är det anmält.



Ja, go vänner.
Det har hänt en hel del i mitt liv de sista veckorna.
En känslomässig berg&dalbana som varit fruktansvärt jobbig och tung samtidigt som den bestått av mycket gemenskap och värme.

En förkylning drabbade oss v 7. Både jag, Fredrik och broderet låg däckade några dagar.
Då väl febern lagt sig något så spenderade jag all ledig tid nere hos min morfar på ålderdomshemmet.
Han blev snabbt sämre i sin sjukdom och en halvtimma in på Fredagen den 13:e så somnade han lugnt in.
Jag, mormor, mamma och mina 2 morbröder stod vid hans sida.
Det var den starkaste och mest jobbiga händelsen i mitt liv. Jag sov ingenting de kommande nätterna. Tårarna rann konstant och hela jag kändes totalt tom.
Samtidigt infann sig den lugnande känslan av lättnat. Han slipper nu sin smärta och sin oro. Den friden som lade sig över honom i samma ögonblick han lämnade oss spred sig även över mig.

Än idag så rinner allt över mig helt plötsligt ibland.

Annonsen kommer på fredag i tidningen och begravningen dröjer 2 veckor till.
Jag och bror har komponerat ihop en sång vi hade tänkt framföra.
Hoppas innerligt att det blir bra och att man orkar med det.
Texten i sången ingår även till viss del i versen som finns med i annonsen.
"Min älskade moffa, min"

Mitt i villervallan så hade min syster beställt en tatueringstid. Vi bestämde oss för att båda gå och att göra likadana till viss del.
Resultatet blev perfekt!
Min kollega Ida gjorde en superfin skiss över körsbärsblommor som dom kopierade över rakt av. Vi lade sedan till de kinesiska tecknen för "lillasyster" & "storasyster". Dessa förevigades nere på foten och upp över benet en bit.
   
Precis en vecka efter min morfars bortgång så var det dags för min 30-års-dag.
Kändes inte direkt som att det var något att fira och jag ville aldrig göra något stort av det.
Fredrik hade bokat en stuga som jag redan betalt sedan en tid.
Vi velade fram och tillbaka men tillslut bestämde vi oss för att åka.
Torsdag kväll bar det av. Mamma hade under flera dagar lagat mat och planerat till 1000.
10 st anlände vi till stugan i Långå på torsdag kväll. Jag, Fredrik och barnen, mamma, syster, bror och son, mormor och kusin. Stugan som snarare var ett två-våningshus med gillestuga i källaren var stort, fint och rymligt.
Avloppet visade sig hade frusit så det var till att knipa första kvällen. Redan morgonen därpå var det dock fixat och då utökades vi med 7 st till. Min andra kusin, pappa, morbror med tjej, svärföräldrar med barnbarn.
De hade med sig dagens tidning.

På födelsedagen blev jag väckt med frukost på säng, en superfin specialtillverkad bakelse och kaffe.

Redan kvällen innan vid 12-slaget fick jag öppna en del paket och så fortsatte det.
Mobilen pep i ett enda kör och min mailbox blev full framåt kvällen.
Tusen tack för alla tankar & gratulationer!!
Dagarna i Långå förflöt med snö-grotts-byggen, kälkåkning och skoj. Kvällarna med god mat & dryck, spel och musiserande.
                         
En helg jag sent kommer glömma!!

Kommentarer
Postat av: Marie H

Jag blir alltid lika berörd, när jag läser din blogg. liten tår faller nerför kind

2009-02-25 @ 21:04:43
URL: http://mariehelena.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ännu en gång så beklagar jag sorgen.. krama om

Men när något sådant händer så är det skönt att ha vänner och familj omkring sig.. Som man kan krama om och vila sig emot..

Och vilken mysig helg ni såg ut och ha i Långå=) Jag blir ju avis.. Skulle gärna velat ha varit där jag också=)

Ha det så bra tjejen..

KRAMAR=)

2009-02-25 @ 23:30:23
URL: http://johannatjorven.blogg.se/
Postat av: A-L

Och skönsång fick du ju också ;-) Extremt fin!! Du har helt rätt i att det blir tomt och konstigt, men att det oftast är det bästa då någon äldre eller sjukdomsdrabbad människa dör eftersom de slipper ifrån sina plågor och jobbiga stunder. Det är bara vi som blir kvar som lämnas med våra stunder av sorg, men de lindras ju efterhand. Mattias har haft det lite tungt den här veckan fast han inte säger så mycket, eftersom hans mamma skulle ha fyllt år i tisdags (på hans namnsdag). Jag tänker bara på den dagen någon av MINA föräldrar dör. Vad gör man då?! Hemska tanke, hoppas det dröjer länge än!

Du vet var vi finns om du vill prata eller träffas!

KRAAM

2009-02-26 @ 10:50:40
Postat av: Thessan

Åå va otrligt mysigt och trevligt det såg ut där borta. I all sorg så måste man uppleva lycka också, tur du fyllde när du fyllde kanske.

Kramis

2009-02-26 @ 12:42:21
URL: http://blueeyetea.blogg.se/
Postat av: Evelina

Fy fan va snygg tatueringen blev!!

Såg dig på blå grodorna men blev inget läge att heja.. Förstår att det har varit en jobbig tid när nån som varit så nära bara försvinner.. Kan fortfarande börja gråta över mormor då och då! Men det är ju skönast för dom. Saknar dig, VI måste ses.. Puss och Kram

2009-03-06 @ 17:16:30
URL: http://evelinaingridamalia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0