Fredagsmys

Så har ännu en arbetsvecka nått sitt slut.
Har denna vecka jobbat både med och utan feber.
Känner mig tung i kroppen men varken snuva eller hosta, bara lite ont i halsen.
Sitter nu och inväntar barnen. Är över 4 timmar tills de anländer men kan bara inte låta bli.....
Ska bli så skönt att ikväll få lägga sig i soffan med de små och bara mysa.

Mina föräldrar var nyss hit.
Fick lite fika och surrade lite....TROTS att inte barnen va hemma så kom dom hit. Hör inte till vanligheterna.
Pappa visade upp sin nya bil.....
JA! Han har sålt "jiiipn".
Bytt till sig en vinröd "sittåträngs" istället, en diesel-00.
Kommer sakna "jiiipn" och allt den hjälpt mig med, vem ska nu dra upp mig för alla backar, spela upp mig på trailer och vara föremål för beundran?

Lucia börjar närma sig med stormsteg, allt börjar falla på plats och nog ska jag lyckas få lite struktur på de 90 barn som kommer delta....med lite tur och en hel del jobb så ska det nog gå. Kommer bli ett relativt långt program och en hel del tända ljus.....undra hur många som kommer behöva sätta sig ner under föreställningen??
Men, jag går efter mitt tycke! Alla som vill ska få vara med & alla som vill sjunga solo ska helt enkelt få göra det!
Så länge det är praktiskt möjligt så är inte jag den som ska hindra dessa små att få utvecklas och att stolta våga framträda inför sina föräldrar och vänner. Här ska lussas!!

Vi ska även besöka byns ålderdomshem, vilket inte har blivit av på flera år.
Då endast de äldsta flickorna i tåget.

Nåväl, nu är golven torkade,sängarna renbäddade och mamman utvilad.
Ska åka ner på affären och inhandla lite till baket ikväll.
Som alltid ska en pepparkaks-skapelse bakas och monteras i helgen.
 Förra julen såg mina små älsklingar såhär glada ut på julafton.
I år kommer de ej spendera julafton hos oss, men desto mer ska vi mysa med alla förberedelser.

  
Julen-05 var mina små betydligt mindre. Jultomten var lika snälla då!

En julkonsert fick vi av då 2-åriga Towa.
 (kolla in minen)

Otroligt vad tiden går fort!!
Apropå det så måste jag repetera inför söndagens konsert i Näskotts k:a.

Ha det bäst mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Erika

Underbara du som ordnar för stora & små!

Tycker om dig,

ses efter juleländet ;)

2008-11-29 @ 19:36:41
Postat av: Eelajn

Va de ja som var tomte 05? :P

2008-12-01 @ 13:47:28
Postat av: A-L

Nej Eelajn, tomten bor uppe i berget och kommer bara på julafton när det är mörkt ute! Om du tomtar runt övriga året, så får det stå för dig ;-)

KRAAM

2008-12-02 @ 10:28:35
Postat av: A-L

Nej Eelajn, tomten bor uppe i berget och kommer bara på julafton när det är mörkt ute! Om du tomtar runt övriga året, så får det stå för dig ;-)

KRAAM

2008-12-02 @ 10:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0