Midsommarinformation

Vilken underbar helg!!

Om vi börjar från början:
På torsdagen kom barnen till oss igen. Överväldigade av lycka över husvagnen de ännu inte sett.
Allt var  klart med packning och planering så vi åt middag och åkte iväg.
Den första husvagnsresan gick upp till momma och moffa, endast någon kilometer men OJ vad spännande det var.
Väl uppe väntade den överlyckliga kusinen på vår ankomst, sedan anlände våra släktingar från Uppsala...kan man annat än avguda dom! Underbara människor!
Jag fick sedan äran att frissera en vän och efter det var det repetition på schemat.
Kazz hade ett gig på midsommarafton och små grodorna samt de övriga danserna  skulle sitta som ett smäck :)
Bandet består av jag, bror, syster samt våra två kusiner, därav namnet.....ingen antydan på något annat :)
Kvällen avslutades med gemensam malagning inför knytkalaset på fredagen och utmattade somnade vi sedan i husvagnen ute på gården, vissa av oss fick dock bäras in sovandes.
Fredagen: Stress, stress, stress för att hinna med allt innan spelningen vid hembygdsgården. Vi även äran att klippa min bror med en tidsfrist på 10 minuter men vi klarade det.
Spelningen gick prima, är inte så liiite stolt över mina medmusikanter måste jag säga!
Här är en bild från fikat efteråt.


Efter det gick resan till Skönvik där en bamsefest pågick.
Massor av god mat, underhållning och gott dricka.
Här är en bild av min bror med flickvän ibörjan av festen.


Och här lite senare......



Mina föräldrar var mycket stolta över sin son som underhöll med sitt band....på alla plan....



Husvagnen ställde vi i närheten av festen och efter en god natts sömn så drog vi åter upp den till mamma och pappa där vi övernattade ytterligare en natt. Fick då även sällskap av fasters gos som klagade över att det var lite trångt.... men mysigt.


Nu är barnen hos pappan till på torsdag och sen bär det av igen, ska sova vid Mörtsjön en natt och sedan vidare till Skyttmon för att mysa med omma och botta.

Sonen är på läger för tillfället....pirat-läger...säkert jätte roligt och spännande, ska sova i tält själv....helt själv.
Allt går säkert jätte-bra men jag går snart under av oro! Undra om detta kanske är nyttigare för mig än för honom??

Övrigt i mina tankar finns:

Lyckan över att ha fått återträffa en gammal god vän som verkar må bra.

Oron över min andra vän som inte alls mår bra. Oförmågan över att inte kunna hjälpa till med men ändå finnas där då man behövs, vilket jag verkligen hoppas han vet om!!

En härlig förändring i mitt liv på arbetsfronten kommer ske nu i höst. Äntligen för jag göra det jag verkligen brinner för, kommer få underbara kollegor och elever. Ser verkligen fram mot denna förändring med allt vad det innebär!!

Annars så e jag bara kär.....och lycklig :)

Kommentarer
Postat av: A-L

Hur många var de som bar in dig då??!! ;-)

Puss på ré.

2008-06-24 @ 15:49:08
Postat av: Sara

Kulig midsommar verkar det som! Vi sov oxå i husvagn men det var kallt, iskallt. På morgonkvisten höll vi däremot på att flyta bort i värmen. Men kul var det!

2008-06-24 @ 19:52:14
Postat av: Therese

Men vi alla underbara arbetskamrater dåååååååååå...;) skönt att du inte släpper oss helt iaf!!

Kram på dé.

2008-06-24 @ 22:19:12
URL: http://ettlivibokstavsform.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilken härlig midsommar helg du verkade ha.. Hoppas att allt är bra med..

Kramen

2008-06-26 @ 20:36:35
URL: http://johannatjorven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0