VAB

Har nu tillbringat 3 dagar hemma med sjuka barn.
Vilken resa!!
Lugnet som de första dagarna infinner sig då febern härjar går snabbt över och otålig energi tar över. Då mamman bara är ute efter att få barnen lugna för att vilande kunna kurera sig så krockar det rätt kraftigt med barnens vilja att i 5 minuter springa och busa för att sedan rasa ihop i en hostande hög gråtandes. Att underhålla dessa frustrerade barn samtidigt som man försöker behålla lugnet är en svår uppgift. Jag klarade det dock med viss tandagnisslan och idag fick barnen återvända till sin skola och sitt dagis. Själv sitter jag på jobbet, försöker komma tillbaka och återfinna min tankeverksamhet, grubbla över livet och mina senaste funderingar.

Har jag städmani?
Min älskade sambo påpekade igår mitt behov av att städa jämt och ständigt. Jag håller dock inte med på den punkten. Jag anser att vårt hem bör se så prydligt ut att vi kan ta emot besök när som helst utan att känna "skam".
Det jag starkt föredrar är att jag istället för att storstäda en gång i veckan eller t.o.m. en gång varannan vecka under en hel dag, städar och plockar ihop en halvtimma varje kväll. Att bara kunna hålla efter lite lagom och slippa dessa urtråkiga storstädningar strävar jag efter. Jag tycker själv inte att jag uppoffrar något utan bara utför en smart handling.
 
Bör jag tidigarelägga mina studieplaner?
Jag kommer så smått börja ett nytt jobb, ett jobb jag alltid funderat över att studera till och så smått gått och trånat efter. Nu har jag fått chansen att börja ett vikariat på 6 h i veckan och har fått klartecken från min arbetsplats så jag kan ta ut den tiden i tjänstledighet. Om detta fungerar bra och jag trivs så har jag starka planer på att börja studera och avsluta min karriär innom IT för att så småningom slå mig in på undervisnings-banan istället. Ska bli intressant att till sommaren se hur detta utvecklat sig.
image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0