Världens bästa födelsedagspresent?

Underbara syster!
Jag fick en, helt ärligt, like-a-glove-present igår.
Då varken min syster eller bror hade möjlighet att komma på min högtidsdag så var dom så söta att dom kom ner kvällen innan på fika. Bror med sin sötiz till flickvän och syster med en härlig kompis.
Fick en sååå snygg duk och en blomma av bror och Ena!


Syster överraskade mig till tårar totalt. (men jag tror jag lyckades dölja dom)
image42
Den 4:e april ska hon och jag ha en helkväll på stan, äta god mat, umgås och sen gå på en konsert.
Louise Hoffsten, min genom tiderna största favorit-sångerska.
Detta hade omtänksamma goset kommit på helt själv och valt att betala med egna surt förvärvade slantar.
Tack Elin!! Ser fram emot den kvällen enormt!!

Som alltid kvällen innan man fyller år så ligger man och väntar på att klockan ska slå över till 00:00.
(larvigt, jag veeeeet)
Efter timmar av förberedelser med bakning och städning är man rätt mör men dock förväntansfull. Alla är så glada då dom ringer eller kommer på besök och man får tillfället att träffa släkt och vänner, skratta och vara glad.
Men.....Kalla mig det lilla kräket!!
Vid 23-tiden då allt stök var klart så drabbades jag av ett akut illamående och fick uppsöka vattenklossetten. Men en intalning om att detta fenomen bara berodde på för lite mat och för mycket kaffe så stupade jag i säng....för att en timma senare inse fakta, det var dags igen. Med ångest över att eventuellt smittat andra och frossan krypande i kroppen så lyckades jag äntligen somna. Tankarna snurrade, ok, inget dagis, ingen skola, måste ringa, sjukanmäla, ingen tårta, frysa in allt, fredagens middagsbjudning, lördagens jobb, söndagens dop....aaahhhh.
Fick en god natts sömn trots allt och vaknade redan vid 6, ringde dagis, hörde sms:en börja droppa in, ett telefonsamtal, ett till: Grattis!! Hoppas du får en bra dag!  Ja då, det skulle jag försöka ha! :)
Fick vid 8 frukost på säng.
image43
Towa kom in med gröt, kakor och kaffe. Gos-fia!
Kändes som det det enda rätta, att sörpla låtsas-kaffe och knapra plastkakor var nog det enda jag kunde tänka mig att stoppa i munnen.
Tog mig snabbt upp ur sängen, bäddade rent, fixade frukost och sen kom mer paket.
image44

Tre super-fina ljusstakar från Towa samt schampoo och balsam från Holger.
image45

Älsklingen kom med 2 paket, trodde inte mina ögon, ni vet, som det blir då man tror de använt en annan kartong är vad paketet vekligen innehåller. Men jag kom sedan på att vi hade ju ingen gammal kartong från en videokamera, så innehållet stämde. Har aldrig haft en egen videokamera.
Man vill filma så mycket, barnens bravader, högtidsdagar och skoj. Nu kan jag det! :)

image46

Här ska komponeras filmer!!

Dagen förflöt i lugnt tempo med lunch & tv-mys. Trodde att mina magsjukebaciller skulle skrämma bort varenda kotte, men icke!
Hjärte-mamsen kom på besök. Hon vågade trotsa sjukan och stannade på middag och fika.
Så roligt!!
"Mammor håller sina barn i handen en tid, men i sina härtan för evigt."
Att så små gåvor, ord och handlingar kan betyda så mycket och beröra så djupt.


Av hela tjocka släkten fick jag ett presentkort på Gå & löp-kliniken. Ska skaffa mig ett par sköna, fotriktiga skor som jag kan ha under mina kommande långa promenader. Tusen tack!!
image50

Fick trots allt en perfekt födelsedag, en dag med min familj, underbara presenter och god mat!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken tur att jag inte hunnit sminka mig för då kan inte maskara och ögonskugga rinna över hela ansiktet! Vad härligt att bli uppvaktad och ihågkommen av alla nära och kära. Hoppas du hade en riktigt bra dag! Kram

2008-02-21 @ 09:36:03
Postat av: Jessica

Åh men Grattis, inte visste jag att du fyllde år ;D Men det ska skrivas upp så jag inte glömmer nästa gång ;) Otur med magsjukan..

2008-02-21 @ 11:06:04
URL: http://jyees89.blogg.se
Postat av: Marie G

Härlig uppvaktning du fick! Lollo är ju bara så grymt bra!!! =D

2008-02-23 @ 08:30:05
URL: http://mariehelena.blogg.se
Postat av: Moa

Så du har gått o fyllt år du? Grattis!! hittade inte din blogg fören nu, man är inte så snabb här bort i skogen!Hittade ni förresten telefonen ni letade för några dagar sen? ;-) Låg den under sängen...?

2008-02-23 @ 09:13:17
URL: http://familjenboije.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0